Za nami jubileuszowa 10. edycja konferencji Meetings Week Poland (21-27.04.2022 r.), której współorganizatorem i uczestnikiem była Polska Izba Przemysłu Targowego.
Wpływ pandemii na sektor przemysłu spotkań (m.in. gwałtowny rozwój spotkań wirtualnych i hybrydowych) i najnowsze trendy wytyczające kierunek działań w branży (zrównoważony rozwój, odpowiedzialne podróżowanie i work-life balance), planowanie rozwoju rynku spotkań w Polsce, atuty Polski i bezpieczeństwo spotkań, a także optymalne wykorzystanie pojawiających się szans i dbałość o interesy destynacji, obiektów i przedsiębiorców branży.
Na te i inne tematy rozmawiali decydenci i eksperci rynku spotkań oraz przedstawiciele lokalnych organizacji, biorący udział w bloku „Poland Meetings Destination” otwierającym konferencję zorganizowanej w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku.
Ponadto przedstawiciele Polskiej Izby Przemysłu Targowego brali udział w dwóch panelach dyskusyjnych:
- „Targi jako narzędzie marketingu bezpośredniego i relacyjnego w nowej rzeczywistości po COVID-owej”
Branża targowa dostosowując się do otaczającej rzeczywistości, oferuje wystawcom i zwiedzającym nowe rozwiązania, narzędzia, eventy. Dzisiejsze targi różnią się diametralnie od imprez targowych sprzed kilku lat. Nie tylko pojawiły się nowoczesne rozwiązania technologiczne dające nowe możliwości i będące często atrakcją targów samą w sobie, ale zmienia się również formuła samych wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby jaj komunikacji oraz doświadczenia jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów.
W dyskusji uczestniczyli m.in.: Pan Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP i prezes Rady PIPT , Lena Bretes-Dorożała, prezes zarządu World Trade Center Poznań, Paweł Orłowski, wiceprezes Zarządu Międzynarodowych Targów Gdańskich SA, Bartosz Bieszyński, Sollers Consulting. Moderatorem dyskusji był Wojtek Ławniczak.
- „Jak budować wizerunek Polski przez mega-eventy ? Wydarzenia jako element kreowania soft power”
W panelu, oprócz Pana Tomasza Kobierskiego, prezesa zarządu Grupy MTP i prezes Rady PIPT, udział wzięli m.in. Pan Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Pani Paula Fanderowska, wiceprezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether i prezes Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce (SKKP).
Celem Konferencji Meetings Week Poland 2022 było zademonstrowanie skali “branży spotkań” w Polsce, omówienie jej znaczenia dla gospodarki oraz skupienie w jednym miejscu i czasie osób z całego środowiska. Wszystko po to, by podzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi. Wyrazić opinię na temat istotnych dla przyszłości rozwiązań i nawiązać nowe kontakty biznesowe. Jak również poszerzenie swojej wiedzy dzięki wykładom profesjonalistów odpowiadających za realizację różnego rodzaju targów, wydarzeń, konferencji czy kongresów.