W 2023 roku Polska Izba Przemysłu Targowego świętuje Jubileusz 30-lecia

Celem obchodów Jubileuszu jest podkreślenie wkładu Polskiej Izby Przemysłu Targowego w rozwój polskiej branży targowej oraz rodzimej gospodarki na przestrzeni ostatnich 30 lat. Jednak przede wszystkim, chcemy podkreślić znaczenie i rolę targów w rozwoju polskich firm i polskiej gospodarki oraz promocji Polski, jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej, a także „pochwalić się” polskimi firmami projektującymi i budującym stoiska targowe, które uznawane są w Europie za jedne z najlepszych.

Chcemy również pokazać targi od zupełnie innej, nowej strony jako targi, które wykorzystując nowe technologie, innowacje i rozwiązania stają się dla firm z wielu branż nowoczesnym narzędziem marketingu, komunikacji, rozwoju biznesu i eksportu.

Izba jest dumna z ogromnego dorobku polskiego rynku targowego, zbudowanego na przestrzeni ostatnich 30 lat wspólnymi siłami Członków i Izby oraz uznania, jakim polskie targi i firmy działające w branży targowej cieszą się dziś w kraju i za granicą.

𝗥𝗼𝗸 𝟭𝟵𝟵𝟯. 𝗪𝘁𝗲𝗱𝘆 𝘄𝘀𝘇𝘆𝘀𝘁𝗸𝗼 𝘀𝗶𝗲̨ 𝘇𝗮𝗰𝘇𝗲̨ł𝗼.
Polska Korporacja Targowa powstała w czerwcu 1993 roku w Poznaniu z woli 120 ówczesnych krajowych przedsiębiorstw targowych, czyli organizatorów targów, firm wystawienniczych i innych firm związanych z targami.
Właśnie wtedy w połowie lat dziewięćdziesiątych odżyła moda na targi, można powiedzieć, że kolejne lata były to złote lata targów.
Pierwszy raport „Targi w Polsce” ukazał się w czerwcu 1994 roku w „Gazecie Targowej” i opisywał stan polskiego rynku targowego za rok 1993. Był to czas spontanicznego i żywiołowego rozkwitu targów jako efektu transformacji ustrojowej i gospodarczej. Istotą transformacji był tzw. „plan Balcerowicza”, który w ciągu półtora roku pozwolił zdławić inflację, urealnić kurs walutowy złotówki, wprowadzić jej wewnętrzną wymienialność, a przede wszystkim uwolnić i zrównoważyć rynek krajowy.
Mieliśmy wówczas w kraju 49 miast targowych, ponad 90 organizatorów targów i 239 imprez.
KOMITET HONOROWY OBCHODÓW 30-LECIA PIPT
 
PATRONAT MEDIALNY
 
PARTNERZY