Tegoroczna Europejska Konferencja UFI 2018 w Weronie po raz kolejny potwierdziła, że jest najważniejszym międzynarodowym wydarzeniem branżowym dla europejskich liderów przemysłu targowego. Po raz drugi z rzędu organizatorzy wydarzenia odnotowali wzrost zainteresowania udziałem w konferencji wyrażony aż kilkunastoprocentowym przyrostem liczby delegatów – tym razem zgromadziło się ich ponad 220, z 35 państw Europy i innych regionów świata. Prezydent UFI Corrado Peraboni (prezes zarządu CIPA Fiera Milano Publicacoes e Eventos) z zadowoleniem potwierdził, że europejska konferencja rośnie w liczbach i rozwija się jej formuła. „Szczególnie dla mnie jako Włocha pełniącego właśnie teraz funkcję prezydenta UFI, jest wspaniały sam fakt organizacji tej konferencji w Weronie, we Włoszech. Dziękuję zarządowi Veronafiere za zorganizowanie całego wydarzenia i gratuluję z okazji 120 rocznicy istnienia ! Podczas konferencji zarówno prelegenci jaki delegaci dyskutowali na temat tego jakie kluczowe zmiany muszą zajść w formatach targów aby przetrwały one próbę czasu i sprawdziły się w przyszłości, pozostając w relacji z nowymi wzorcami zachowań konsumenckich. Uczestnicy konferencji mieli również rozliczne możliwości kontaktu i wymiany wiedzy i doświadczeń w czasie wolnym pomiędzy sesjami plenarnymi oraz podczas w dwóch wieczorów specjalnych zorganizowanych dla uczestników konferencji. Gospodarze przygotowali też dodatkowe atrakcje dla delegatów, którzy mogli zobaczyć co oferuje turystom miasto Werona i jego okolica. Obchodzące jubileusz 120-lecia targi Veronafiere, jako gospodarz Europejskiej Konferencji UFI 2018, dokonały uroczystej inauguracji podczas wieczornej Gali w Palazzo Della Gran Guardia usytuowanym w samym sercu miasta. Prezydent miasta Werona, Gabriele Sboarina powitała delegatów podkreślając wpływ targów i działalności firm targowych na rozwój miast i regionów słowami: „Targi muszą nieustannie ewoluować, jeśli chcą sprostać przyszłym potrzebom i wymaganiom. Zadaniem UFI jest promować i wspierać te przemiany, my zaś jesteśmy dumni, iż jako gospodarz konferencji możemy wspierać te działania.” Sprostać przyszłym wymaganiom w różnych aspektach Krajobraz przemysłu targowego zmienia się – tradycyjne targi stały się wystawami, którym w ostatnich latach towarzyszy program konferencji, które wspierane są rozwiązaniami cyfrowymi służącymi klientom targów mającym zmieniające się i coraz większe wymagania. Równolegle rozwijają się – ze zgłaszanej przez społeczności w sieci potrzeby spotkań twarzą w twarz – modele hybrydowe, łączące elementy festiwalu, konferencji i targów. Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający i CEO UFI skomentował konferencję w Weronie w jej przeddzień w następujący sposób: „Europejska Konferencja UFI jest znana z bogatej zawartości merytorycznej, możliwości współpracy i wymiany doświadczeń. Na potrzeby konferencji w Weronie, ponownie zaprosimy sporą grupę prelegentów, którzy przekażą wiele interesujących informacji odnośnie aktualnych strategii i działań operacyjnych, a także zapewnimy czas i miejsce na networking w jednym najpiękniejszym miast Europy.” Przez dwa dni główną scenę konferencji, a także warsztaty tematyczne zdominowali prelegenci, którzy prezentowali różne aspekty związane z przyszłością targów, dokonującymi się zmianami i wyzwaniami, które stoją przed branżą. Otwierający Europejską Konferencję UFI 2018 wykład inauguracyjny wygłoszony przez badacza i futurystkę, Sophie Hackford, zwrócił uwagę na takie dwie dziedziny wiedzy jak Sztuczna Inteligencja oraz Rzeczywistość Wirtualna oraz na kilka innych nowych nurtów technologicznych. Porwała ona uczestników konferencji pokazując do jakiego stopnia nowe technologie zdominują nasze życie codzienne w nieodległej przyszłości. Następnie podczas warsztatów tematycznych „deep-dive” (skok na głęboką wodę) wraz ich z uczestnikami próbowała ona wyobrazić sobie w jaki sposób dzisiejsza technika zmieni produkty targowe – targi i usługi z nimi związane. Terri Toennies, wiceprezes i dyrektor generalny LA Auto Show, Richard West, dyrektor ds. bezpieczeństwa, Ascential (Wielka Brytania) oraz Chris Skeith, dyrektor zarządzający stowarzyszenia AEO (Wielka Brytania), przeprowadzili dyskusję panelową poświęconej zagadnieniom bezpieczeństwa w obiektach targowych i podczas targów, a także planowaniu interwencyjnemu. Na podstawie własnych doświadczeń paneliści wykazali, że zagadnienie bezpieczeństwa jest obecnie jednym z kluczowych w biznesplanie każdego organizatora targów. Podzielili się także praktycznymi poradami i wskazówkami strategicznymi dla organizatorów targów w kwestii planów odnośnie wymogów bezpieczeństwa. Reprezentujacy Komitet ds. Innowacji Cyfrowych, Matthias Tesi Baur, partner konsultujący MBB Media, Stephan Forseilles, dyrektor ds. technologii, Easyfairs oraz Gunnar Heinrich, CEO partner zarządzający Adventics, dokonali otwarcia sesji pt. “Zakłócenia w sferze cyfryzacji – poznaj ekspertów” stwierdzeniem, że ludzkość bardziej zmieni się w ciągu najbliższych 20 lat, niż zmieniła się w minionych 300 latach . Ich prezentacja skupiła się na analizie doświadczeń klientów targowych dzisiejszego przemysłu targowego w aspekcie przyszłości. Z udziałem publiczności dyskutowali na tematy: rejestracji, koncentracji na kliencie („digital customer centricity”) i innych zagadnień dotyczących cyfryzacji w przemyśle targowym istotnych zarówno dla organizatorów targów, jak i operatorów obiektów targowych. Eddie Choi, założyciel i partner Frontiers Digital oraz dyrektor zarządzający Milton Exhibits Group, wyjaśniał co robić aby zapewnić swojej firmie i swoim targom umiejętność przetrwania i sprostania przyszłym wymaganiom klientów. Wyjaśnił, że w przyszłości nowoczesny marketing zmierza w kierunku kombinacji technologii i komunikacji. Przedstawił interesujący plan oparty na nietuzinkowych pomysłach, na bazie wyników przeprowadzonych badań, doświadczenia w pracy zawodowej i zebranych danych. Sesję zamykającą konferencję pt. „Czy Twoje targi są przygotowane na przyszłe wyzwania?” poprowadził Francis J. Friedman, prezes Time Place Strategies (USA). Przybliżył on uczestnikom konferencji temat dopasowania formuły targów do wymogów przyszłości i zapewnienia im sukcesu z punktu widzenia stosownej formuły, konkurencyjności i sukcesu finansowego oraz transformacji cyfrowej. Zaprezentował pomysły na to jak właściciele marek targów i kongresów mogą działać aby być konkurencyjni i osiągnąć sukces na drodze zmian do przyszłości cyfrowej. Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający i CEO Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego UFI, w następujący sposób podsumował tematykę konferencji: „Najważniejsze wnioski wynikające z odbytych sesji tematycznych są następujące: nowe technologie, w tym Sztuczna Inteligencja, pozwolą organizatorom targów w znacznie trafniejszy sposób dopasować się do potrzeb ich klientów. Ale jednocześnie odbyliśmy otwartą dyskusję na temat tych obszarów biznesu, w których najwyraźniej mamy słabsze wyniki w odniesieniu do oczekiwań klientów i tego co powinniśmy zmienić.” Uczestnicy konferencji mogli wszystkie prezentacje nagrać za pomocą technologii Poken. Wszystkie prezentacje będą wkrótce dostępne w strefie członkowskiej UFI na stronie: www.ufi.org Obradowały organy decyzyjne UFI Podczas Europejskiej Konferencji UFI 2018 obradowały organy decyzyjne UFI i komitety tematyczne UFI. Dokonano wyboru Mary Larkin z Diverified Communications (USA) na funkcję Prezydenta UFI 2019/2020. Po raz pierwszy UFI będzie miało Prezydenta ze Stanów Zjednoczonych i po raz pierwszy Prezydentem UFI będzie kobieta. „Jestem niezmiernie szczęśliwa mogąc być w zarządzie UFI w najbliższych latach i wspierać UFI i branżę swoimi działaniami. W szczególności mam nadzieję na szeroką współpracę z kobietami z branży targowej i na wzmocnienie ich pozycji w ciałach decyzyjnych w przemyśle targowym.” Pod przewodnictwem Geralda Böse obradował Oddział Europejski UFI. Obrady poświęcone były przede wszystkim wdrażaniu w przemyśle targowym uregulowań prawnych w zakresie ochrony danych osobowych (GDPR). Barbara Weizsäcker, sekretarz generalna EEIA Europejskiego Porozumienia Przemysłu Targowego dokonała przeglądu tematyki. Podkreśliła, że nowe przepisy wchodzą w życie od 25 maja br. i wdrożenie nowych zasad jest sporym wyzwaniem. Podzieliła się praktyczną listą zadań dla firm targowych oraz zarekomendowała siedem kroków do realizacji tych zadań. Podczas konferencji obradowały również Komitet Stowarzyszeń UFI, Komitet ds. Partnerów Branży, Komitet ds. Innowacji Cyfrowych i Komitet ds. HR. W 2019 roku Europejska Konferencja UFI przeniesie się do Birmingham i odbędzie się w dniach 15-17 maja 2019 r. na zaproszenie NEC Group. Dyrektor zarządzająca Conventions Exhibitions NEC Group, Kathryn James stwierdziła: „Obecna pozycja Wielkiej Brytanii w światowym przemyśle targowym i ewoluująca jej rola w związku ze zmianami w europejskim krajobrazie politycznym i gospodarczym, spowodowały jeszcze większa potrzebę organizacji międzynarodowej konferencji branży targowej UFI w Wielkiej Brytanii. Gospodarzem European Conference 2019 będzie NEC Birmingham. Bez wątpienia nowoczesny obiekt VOX i spersonalizowane usługi jakie może on zaoferować swoim klientom ułatwią międzynarodowe relacje pomiędzy uczestnikami konferencji. To wspaniała okazja aby podkreślić rolę naszego ośrodka, znajdującego się w samym sercu brytyjskiego przemysłu targowego, jako jednego z największych centrów targowych Europy.” Źródło: www.ufi.org, Paryż – Werona, 9 maja 2018 r.