Poznań Game Arena

Marek Czerniak, przewodniczący Rady Programowej Fundacji Indie Games Polska

 

Branża gier wideo, podobnie pewnie jak cały świat usług i dóbr cyfrowych, radziła sobie w czasie pandemii całkiem nieźle, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż gotowych i dostępnych już na rynku gier wideo. Trochę więcej znaków zapytania pojawia się w przypadku zupełnie nowych produkcji, o bliższą i dalszą przyszłość, trendy rynkowe. Dlatego po wielomiesięcznym maratonie wszelkich wydarzeń online, wiele osób z utęsknieniem czeka na imprezy targowe oraz konferencje. To na nich tradycyjnie można nawiązać nowe kontakty biznesowe, przyjrzeć się nowych technologiom, demom gier, które pojawią się na rynku w przyszłości. To także okazja, aby uzyskać nieocenioną wiedzę, nie tylko z wykładów czy prezentacji. Często tę najcenniejszą zdobyć można dzięki rozmowom w kuluarach, podczas nieoficjalnych wymian opinii w indywidualnych rozmowach. To właśnie tej części najbardziej brakuje nam w wydarzeniach online. Targi to oczywiście też okazja, aby poznać opinie konsumentów, zobaczyć ich reakcje i wyciągnąć odpowiednie wnioski oraz udoskonalić swoje produkcje.