Walne Zgromadzenie UFI dokonało podsumowania minionych 12 miesięcy działalności organizacji, najważniejszych wydarzeń, działań edukacyjnych, badawczych, lobbingowych. Liczba członków organizacji z całego świata wzrosła o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ponad 420 profesjonalistów z branży targów i spotkań z 56 państw spotkało się w Johannesburgu (Afryka Południowa), aby dokonać przeglądu 2017 roku i przyjąć program działań na rok kolejny. Doroczne Walne Zgromadzenie członków UFI poprzedziło Światowy Kongres UFI, który tym razem odbył się pod hasłem: „Zwiększanie swoich szans – presje i korzyści”. Pod przewodnictwem Prezydenta UFI 2017, dr Andreasa Gruchowa, Walne Zgromadzenie podkreśliło cały szereg nowych inicjatyw podjętych przez organizację, dla wsparcia ponad 750 członków z 86 państw. Andreas Gruchow, który jest także członkiem zarządu niemieckiego organizatora targów Deutsche Messe, powiedział: “Jednym z celów UFI w 2017 roku było wciągnięcie jeszcze większej liczby członków do regularnej współpracy z UFI a także zwrócenie uwagi szerszej publiczności na wydarzenia organizowane przez UFI. Obok ambitnych programów konkursów celem nagradzania najlepszych praktyk z naszej branży, w dalszym ciągu wspieraliśmy młode talenty – poprzez program NGL – Next Generation Leadership Grant (Nagroda dla Lidera Młodego Pokolenia), przeprowadziliśmy ważne badania w przemyśle targowym, wreszcie, we współpracy z naszymi Członkami zrealizowaliśmy w sposób wyjątkowo udany kampanię promocyjną pn. Global Exhibitions Day.” Ponad 1200 profesjonalistów branży targowej wzięło udział w całym szeregu konferencji zorganizowanych przez UFI na całym świecie, począwszy od corocznego szczytu z udziałem najwyższej kadry menadżerskiej -“Global CEO Summit” w Barcelonie, po Światowy Kongres UFI w Johannesburgu, w Afryce Południowej. Najważniejsza coroczna europejska konferencja branżowa w Europie stała się jednym z głównych priorytetów UFI. Doroczne spotkanie otrzymało nową nazwę “UFI European Conference”, a jej tegorocznym gospodarzem był organizator targów Koelnmesse. Liczba uczestników tego wydarzenia wzrosła o 13% i osiągnęła najwyższy poziom w ostatnich latach – udział w konferencji wzięło 200 delegatów. Termin konferencji został zmieniony i na stałe wprowadzony do wydarzeń miesiąca maja – celem uniknięcia dotychczasowych konfliktów terminowych. Powrót Światowego Kongresu UFI w tym roku do Afryki, po raz pierwszy od 2003 roku i organizacja kongresu po raz pierwszy na południowym krańcu tego kontynentu, pokazuje że światowe stowarzyszenie ponownie kieruje uwagę na wschodzący rynek targowy, co ma znaczenia dla struktury światowego przekroju członkostwa. Edukacja oraz Liderzy Następnego Pokolenia to zagadnienia, które uzyskały priorytet strategiczny. Program edukacyjny UFI’s Exhibition Management Degree (EMD) ewoluował w ciągu minionych kilku lat. Nowe podejście organizacyjne zakłada większy zakres nauczania online oraz poszerzoną grupę ekspertów w roli wykładowców podczas kursów stacjonarnych. Kursy EMD odbyły się w Katarze w marcu oraz w Makao w czerwcu. Międzynarodowy Uniwersytet Letni (ISU) wypromowany wspólnie przez Uniwersytet w Kolonii i targi Koelnmesse, trwał od 30 maja do 1 czerwca i odbył się w Kolonii w Niemczech. Odbyła się także konferencja pn. Innowacyjne usługi targowe – jak przechylić szalę zwycięstwa i zapewnić targom sukces”. Wreszcie, Nagroda dla Lidera Nowego Pokolenia, zrealizowana została ponownie w 2017 roku. Laureaci zaprezentowali się wspólnie podczas Światowego Kongresu UFI w Johannesburgu. Kontynuacja i poszerzenie zakresu badań to kolejny priorytet w działalności UFI. Po pozytywnym odezwie związanym z kierunkami badań podjętymi w 2016 roku, w 2017 roku zainicjowano nowe projekty, które skończyły się prezentacją wyników światowych badań podczas Światowego Kongresu UFI. Cyfryzacja, która uznana została za główny trend zmian w przemyśle targowym na świecie, stała się przedmiotem badania UFI, które pokazało aktualne status quo w tym temacie. UFI opublikowało pierwszy „Global Digitalisation Index”. Podczas Światowego Kongresu UFI zaprezentowano pierwsze wyniki mającego się ukazać raportu UFI „Światowa Mapa Obiektów Targowych”. Jeśli chodzi o działania lobbingowe, wspierające przemysł targowy, EEIA – Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Targowego wraz z AUMA – Stowarzyszeniem Niemieckiego Przemysłu Targowego oraz UFI, zdołały zorganizować w Brukseli „Dialog Przemysłu Targowego z Unią Europejską 2017” – spotkanie członków z przedstawicielami Unii Europejskiej, w tematach związanych z przemysłem targowym. W spotkaniu udział wzięło 50 przedstawicieli branży targowej. Jednym z udanych przykładów współpracy przemysłu targowego i Unii Europejskiej jest projekt “Business Beyond Borders” (BBB) finansowany przez Komisję Europejską. Konsorcjum, które tworzą EEIA, Eurochambres oraz agencja komunikacji Low, do tej pory zrealizowało 3 projekty związane z matchmakingiem na targach – dwa w Unii Europejskiej i jeden w Afryce Południowej. Projekt obejmie w sumie dziesięć targów i potrwa do końca 2018 roku. UFI prowadzi także akcję promocyjną Global Exhibitions Day (GED). Koordynuje działania tej akcji we współpracy z grupą najważniejszych stowarzyszeń targowych. W ramach kampanii GED17 miały miejsce działania w 77 państwach i regionach świata – 16% więcej niż w 2016 roku. Motto przewodnie GED17 „Myśl globalnie, działaj lokalnie” związane było ze zwróceniem uwagi na ludzki aspekt targów – kontakty twarzą w twarz. Wraz z 41 partnerskimi stowarzyszeniami GED, UFI opracowało zestaw narzędzi (toolkit) w postaci wielu materiałów promocyjnych, które udostępniło do wykorzystania dla każdego zainteresowanego promowaniem przemysłu targowego. Marka “UFI Approved Event” na początku 2017 roku przeszła zasadniczą przemianę, wraz z wprowadzeniem dwóch oddzielnych kategorii certyfikatu: UFI Approved Event oraz UFI Approved International Event. Wysokiej jakości targi to obecnie nie tylko targi międzynarodowe, które spełniają kryteria UFI. Obecnie po spełnieniu pewnych warunków także targi krajowe i regionalne mogą ubiegać się o certyfikat UFI. UFI wzmocniło promocję certyfikatu celem uzyskania większego zainteresowania marką u swoich członków. Od Światowego Kongresu UFI w Szanghaju w 2016 roku, liczba targów posiadających certyfikat wzrosła o 4%, osiągając poziom 1000 targów. Podsumowując działania UFI w 2017 roku dyrektor zarządzający Kai Hattendorf stwierdził: “Cieszymy się, ze możemy poinformować naszych członków, iż udało nam się wdrożyć już wiel ważnych projektów i wdrażamy kolejne. W wydarzeniach zorganizowanych przez UFI udział wzięło ponad 1200 profesjonalistów targowych, 77 państw i regionów uczestniczyło w kampanii „Global Exhibitions Day”, do tego wdrożyliśmy nowe cenne badania oraz przeprowadziliśmy liczne działania promocyjne w imieniu i na rzecz przemysłu targowego.” „Z dumą informujemy też, że liczba członków z całego świata ponownie wzrosła o około 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.” Podczas Walnego Zgromadzenia, członkowie UFI przyjęli także strategię i priorytety działania na następny rok. Aktualnie potwierdzonych jest dziewięć wydarzeń organizowanych przez UFI w 2018 roku, w tym Światowy Kongres UFI w Petersburgu, Rosja, w dniach 31 października do 2 listopada 2018 r. Z uwagi na szybko rosnąca liczbę członków UFI z Ameryki Łacińskiej, w planach jest organizacja 1. Konferencji UFI Regionu Ameryki Łacińskiej – we wrześniu w mieście Meksyk. W listopadzie 2017 roku w Szanghaju, w Chinach odbędą się pierwsze zajęcia z nowej Szkole Zarządzania Obiektami, organizowane we współpracy z VMA – australijskim Stowarzyszeniem Zarządzania Obiektami. W przygotowaniu są nowe kursy edukacyjne UFI – EMD, a także spotkania fokusowe w tematach zarządzania kadrami, zrównoważonego rozwoju, działań operacyjnych i usług oraz cyfryzacji. Trwają już przygotowania do trzeciej edycji kampanii promocyjnej Global Exhibitions Day (GED). Wraz z partnerami GED, UFI kieruje dwoma grupami roboczymi, które rozbudują stosowany zakres narzędzi (toolkit) i przygotują bogaty materiał promujący przemysł targowy i podkreślający atrakcyjność pracy w branży. Finał GED zaplanowano na środę 6 czerwca 2018 roku. Corrado Peraboni, prezes zarządu CIPA Fiera Milano Publicações e Eventos Ltda (Brazil), z dniem 3 listopada, podczas Kongresu w Johannesburgu, przejmuje obowiązki Prezydenta UFI 2017-18. Nowe prezydenckie trio tworzyć będzie wraz z Craig’iem Newmanem, CEO Johannesburg Expo Centre (Afryka Południowa) – następnym Prezydentem UFI oraz Andreasem Gruchowem, który właśnie zakończył urzędowanie. Źródło: magazyn Exhibition World – www.exhibitionworld.co.uk, 2 listopada 2017 r.