UFI opublikowało 10. edycję Raportu „Przemysł Targowy w Azji”

UFI opublikowało 10. edycję dorocznego Raportu Przemysł Targowy w Azji. Wynika z niego, że wielkość powierzchni netto wynajętej na targach w Azji w 2013 roku zrosła aż o 6,6% i wyniosła ponad 17,3 mln mkw. Ostatnie badanie wskazuje, że organizatorzy targów w Azji w 2013 roku sprzedali swoim klientom 17,38 mln mkw., w porównaniu z 16,31 mkw. w roku poprzednim. 55% tej powierzchni sprzedanej, tj. 9,72 mln mkw., stanowi powierzchnia na targach w Chinach. To niemal pięć razy tyle ile sprzedano wystawcom na targach w Japonii, drugim pod względem wielkości azjatyckim rynku targowym (1,97 mln mkw.). Czwarty rok z rzędu wzrost powierzchni był najsilniejszy w rejonie Azji Południowowschodniej. Tajlandia, Indonezja i Singapur to państwa, w których wzrost parametrów rynku przekroczył średni wzrost w Azji wynoszący 6,6%, jednak najszybciej rozwijający się rynek targowy w 2013 to Tajwan, gdzie wzrost wielkości powierzchni targowej wynajętej na targach wyniósł niemal 14%. Jeśli chodzi o duże rynki, największy wzrost w 2013 roku odnotowały Chiny. Tak dużego wzrostu rok do roku nie było w Chinach od 2008 roku. Wzrost na innych dużych rynkach targowych w ubiegłym roku był nieco słabszy. W Indiach wzrost wyniósł 5,4%, w Hong Kongu i w Korei – po 3,4%, a w Japonii – 2,3%. Do końca 2014 roku, dostępna powierzchnia wystawiennicza działających obiektów targowych w Azji przekroczy 7 mln mkw. Liczba obiektów funkcjonujących w Azji przekroczy 200, w porównaniu ze 100 obiektami w 2004 roku, za który opublikowana została pierwsza edycja Raportu UFI Przemysł Targowy w Azji. W 2014 roku w Chinach działać będzie 106 centrów targowych o powierzchni wystawienniczej brutto 4,85 mln mkw. To niemal 70% dostępnej obecnie powierzchni wystawienniczej w regionie Azji. Warto dodać, że w Chinach wkrótce otwarte zostaną kolejne trzy duże obiekty targowo-konferencyjne – dwa z nich w 2014 roku, a jedno w 2015 roku. Przysporzą one dodatkowo ponad 630 000 mkw. powierzchni wystawienniczej. Te trzy nowe obiekty zlokalizowane są w Zhuhai, Tianjin i w Szanghaju. Tym samym Szanghaj stanie się największym azjatyckim centrum targowym. Narodowe Centrum Targowo – Kongresowe w Szanghaju będzie dysponowało powierzchnią wystawienniczą brutto o imponującej wielkości 403 500 mkw. Obiekt prawdopodobnie przyczyni się do transformacji rynku targowego Szanghaju w 2014 i 2015 roku. Paul Woodward, dyrektor zarządzający UFI skomentował te informacje następująco: Przeprowadzone przez nas badanie azjatyckiego rynku targowego ujawniło, że przemysł targowy Azji w ubiegłym roku odnotował najszybszy wzrost od 2008 roku, ponownie dowodząc wielkiej dynamiki rynku azjatyckiego. Dodał: UFI jest dumne z faktu, iż mogło odegrać ważną rolę wspierając rozwój rynku, czego potwierdzeniem jest fakt pięciokrotnego w ostatniej dekadzie wzrostu liczby członków UFI z Azji, będącej jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków dla organizatorów targów poszukujących nowych możliwości biznesowych. W najbliższym czasie przewidujemy dalszy wzrost liczby członków z regionu. Raport UFI “Przemysł targowy w Azji” został opracowany przez p. Marka Cochrane, dyrektora regionu Azja Pacyfik UFI i dyrektora zarządzającego instytutu BSG. Mark Cochrane stwierdził: “Rynek targowy Azji sprzedał w 2013 roku ponad 17,3 mln powierzchni wynajętej na targach. W 2004 roku wielkość ta wynosiła około 8 mln mkw. Wielkość powierzchni sprzedanej wystawcom na targach w Chinach w ubiegłym roku przewyższyła wielkość powierzchni targowej sprzedanej w 2004 roku w całym regionie Azji.” Ten rekordowy wzrost najprawdopodobniej będzie kontynuowany, biorąc pod uwagę nowe mega-centrum targowe otwierane w Szanghaju jeszcze w tym roku, a także dodatkową powierzchnię wystawienniczą na kluczowych rynkach wzrostu, takich jak Jakarta, Kuala Lumpur oraz Tajpej w następnych dwóch latach. Raport UFI dostarcza szczegółowych informacji na temat sytuacji targów i obiektów targowych na 15 rynkach: Chin, Hong Kongu, Makao, Australii, Indii, Indonezji, Japonii, Korei Południowej, Malezji, Pakistanu, Filipin, Singapuru, Tajwanu, Tajlandii i Wietnamu. Zawiera również analizę sytuacji na rynku targowym Azji w 2013 roku oraz prognozy rozwoju i komentarz odnoście najważniejszych trendów w rozwoju każdego rynku. Źródło: Informacja prasowa UFI, 8 lipca, 2014 – Paryż / Hong Kong