Światowe Stowarzyszenie UFI ustanowiło standardy dla obiektów targowych

W trosce o wysoką jakość targów na całym świecie, także w kontekście rosnących wymagań ze strony wystawców i zwiedzających, członkowskie stowarzyszenia targowe UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego wielokrotnie zgłaszały potrzebę opracowania definicji i standardów dla obiektów targowych. Po wielomiesięcznych dyskusjach w gronie profesjonalistów targowych, podczas 83. Kongresu UFI w Szanghaju Rada Dyrektorów UFI przyjęła następujące standardy dla obiektów targowych, celem wdrożenia ich w praktyce przemysłu targowego:Definicja obiektu targowego: „Stały / trwały obiekt, zbudowany od podstaw z przeznaczeniem na organizację wydarzeń / eventów, w którym mogą odbywać się targi i wystawy i który oferuje uznane na świecie wysokiej jakości usługi dla targów branżowych (B2B) i konsumenckich (B2C), w którym mogą także odbywać sie innego typu wydarzenia z zakresu przemysłu spotkań”. Hotele, obiekty użyteczności publicznej, obiekty sportowe, parki i instalacje czasowe nie są traktowane jako obiekty targowe, nawet jeśli odbywają się w nich targi i wystawy, chyba, że zostały za takie uznane przez Komitet Zarządzający UFI. UFI zdefiniowało również warunki przyjęcia obiektu targowego do organizacji. Ustalono, że obiekt targowy musi spełniać jeden z następujących dwóch warunków: A/ „w obiekcie muszą odbywać się przynajmniej jedne targi posiadające certyfikat UFI Approved Event” lub B: obiekt musi spełniać następujące niżej wymienione kryteria: – Wielkość obiektu i udogodnienia: infrastruktura obiektu targowego powinna dysponować stałą/ trwałą, prawidłowo utrzymaną krytą powierzchnią targową wielkości co najmniej 5 000 mkw. oraz wszelkimi odpowiednimi urządzeniami i udogodnieniami wymaganymi przez organizatorów targów i zwiedzających na targach i wystawach, przede wszystkim działalnością restauracyjną, usługami i urządzeniami dla transportu i przeładunku, magazynowania, budowy stoisk oraz pomieszczeniami na cele spotkań. – Dostępność obiektu: obiekt targowy powinien być zlokalizowany w odległości do 150 km od lotniska międzynarodowego IATA. Obiekt powinien być osiągalny za pomocą autobusu lub taksówki z najbliższego terenu zabudowanego, a także powinien dysponować wystarczającą ilością miejsc parkingowych. – Obłożenie obiektu: w roku poprzedzającym wniosek o przyjęcie, obiekt targowy powinien mieć obłożenie roczne w wysokości co najmniej 20% lub gościć co najmniej 5 targów. – Komunikacja: obiekt targowy musi gwarantować stałe kompleksowe usługi w zakresie komunikacji online i offline, a także zapewniać komunikację wewnątrz obiektu w języku lokalnym i dodatkowo w jednym języku międzynarodowym (najlepiej w j. angielskim), a dotyczy to co najmniej: strony www, informacji technicznej, planów powierzchni i specyfikacji dotyczącej udogodnień, zasad i przepisów obowiązujących w obiekcie, polityki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz systemu ochrony, pakietów usług dla zagranicznych organizatorów i wydziałów, materiałów promocyjnych, informacji i oznaczeń w obrębie obiektu. Źródło: UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, www.ufi.org