Jury 21. Międzynarodowego Konkursu na Plakat Targowy ogłosiło zwycięzcę tegorocznej edycji prestiżowego, jedynego w swym rodzaju konkursu na plakat targowy. Nawet dzisiaj, w dobie cyfryzacji, plakat pełni ważną rolę w promocji przemysłu targowego. Organizowany przez UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego oraz Międzynarodowe Targi Płowdiw (Bułgaria), jedyny w swoim rodzaju konkurs nagradza wyjątkowe przykłady współczesnej sztuki plakatowej, która począwszy od 1997 roku promuje międzynarodowy przemysł targowy. Do tegorocznego konkursu organizatorzy targów z całego świata zgłosili ponad 100 plakatów i serii plakatów promujących konkretne targi w 17 państwach. Jury dokonało oceny wszystkich plakatów które zakwalifikowały się do konkursu na podstawie następujących kryteriów oceny: interpretacja tematu targów, koncepcja designerska, integralność i oryginalne przedstawienie parametrów technicznych targów, daty, miejsca organizacji i nazwy targów itp. Seria plakatów przedstawiona przez organizatora Bologna Fiere z Włoch, aprojektowana przez studio fotograficzne Olivero Toscani Studio, została jednogłośnie wybrana w głosowaniu tajnym na zwycięzcę Wielkiej Nagrody 2017. Zwycięzka seria sześciu plakatów została zaprojektowana w celu promocji targów Cosmoprof, skierowanych do profesjonalistów z branży kosmetycznej organizowanych w kilku krajach. Zdaniem Jury to wyjątkowo kreatywny projekt. Kompletna lista nagrodzonych plakatów wygląda następująco:: Laureat Wielkiej Nagrody: seria plakatów dla targów Cosmoprof, organizator Bologna Fiere (Włochy), projekt Olivero Toscani Studio. 2. Nagroda: plakat dla targów International Green Week 2017, organizator Messe Berlin (Niemcy), projekt agencja kreatywna Butter Berlin. 3. Nagroda: plakat dla Vietnam International Café Show – puchar świata (Korea Południowa), projekt EPPN. Wyróżnienie: plakat dla targów India Nuclear Energy 2016.UBM India (Indie). Zwycięzca Wielkiej Nagrody 21. Międzynarodowego Konkursu na Plakat Targowy w uznaniu za projekt serii plakatów otrzymał unikatową statuetkę autorstwa bułgarskiego rzeźbiarza Yanko Nenova. Pozostali laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Międzynarodowy Konkurs na Plakat Targowy 2018 – organizatorzy zapraszają do udziału!
Doroczny Międzynarodowy Konkurs na Plakat Targowy promuje najznakomitsze przykłady plakatów wyprodukowanych przez organizatorów targów z całego świata. Każdego roku nagradzane są najlepsze plakaty reklamujące konkretne targi, zaś co dwa lata profesjonaliści targowi są zapraszani do przedstawienia swojej twórczości w drugiej kategorii, tj. temacie promocji całego przemysłu targowego. W 2018 roku Konkurs będzie organizowany w tych dwóch kategoriach. Promocja roli jaką pełnią targi stoi u podstaw światowej kampanii Global Exhibitions Day (GED). Od momentu rozpoczęcia kampanii w 2016 roku, uzyskała ona wsparcie kluczowych graczy przemysłu targowego na świecie z ponad 70 państw. Organizatorzy Międzynarodowego Konkursu na Plakat Targowy 2018 postanowili zadedykować nagrodę w kategorii promocja przemysłu targowego plakatom promującym siłę kontaktów „Twarzą w Twarz” w kontekście kampanii Global Exhibitions Day 2018. Doroczny Międzynarodowy Konkurs na Plakat Targowy nagradza najlepsze plakaty wyprodukowane przez organizatorów targów na całym świecie. Konkurs organizowany jest od 1997 roku przez Międzynarodowe Targi Płowdiw, zaś os 2003 roku współorganizatorem konkursu jest UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego. Obecnie jest to powszechnie ceniony konkurs w dziedzinie sztuki plakatowej. Międzynarodowe Targi Płowdiw będą miały przyjemność gościć Jury Konkursu w 2018 roku, a także będą koordynować proces oceny zgłoszeń konkursowych. Organizatorzy zapraszają członków UFI do nadsyłania swoich najlepszych plakatów promujących konkretne targi lub cały przemysł targowy. Wszystkie plakaty zostaną wystawione podczas Międzynarodowych Targów Technicznych 2018 w Płowdiw, w Bułgarii. W czasie trwania tych targów międzynarodowe jury konkursu złożone z uznanych projektantów i artystów, przedstawicieli UFI i ekspertów targowych, dokona wyboru laureatów konkursu. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się podczas Światowego Kongresu UFI 2018 w Petersburgu (Rosja), którego laureaci będą gośćmi. Promocja zwycięskich prac w całej branży targowej odbędzie się za pośrednictwem strony internetowej UFI, Facebooka Twittera i LinkedIn. Informacje prasowe na ich temat ukaże się na łamach newslettera UFI Info i w innych głównych międzynarodowych magazynach branżowych. Udział w Konkursie 2018 Konkurs jest otwarty dla Członków UFI a udział w konkursie jest bezpłatny. Plakaty mogą być zgłoszone do jednej z dwóch kategorii: Kategoria 1: Global Exhibitions Day: dzieła promujące cały przemysł targowy – lub Kategoria 2: plakaty promujące konkretne targi Jury dokona oceny wszystkich plakatów zakwalifikowanych z uwzględnieniem następujących kryteriów: interpretacja tematu targów, koncepcja designerska, integralność i oryginalne przedstawienie parametrów technicznych targów, daty, miejsca organizacji i nazwy targów itp. Zamierzasz wziąć udział w konkursie? Przygotuj zgłoszenie i prześlij je pocztą elektroniczną do 29 czerwca 2018 roku. Organizatorzy czekają na zgłoszenia! W 2017 roku do konkursu zgłoszono 107 plakatów z 17 państw. Zobaczyć wszystkie plakaty zgłoszone do poprzednich edycji konkursu można na stronie www.ufi.org/postercompetition – tam również znajduje się regulamin konkursu i formularze zgłoszeniowe.
Źródło: www.ufi.org