Rusza kampania #ZnowuSieSpotykamy

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, której PIPT jest Członkiem założycielem,  inauguruje w lipcu 2021 r. kampanię #ZnowuSieSpotykamy, pod patronatem honorowym Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafała Szlachty.

Uruchomiona przez Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Kampania #ZnowuSieSpotykamy ma na celu pokazanie, że z udziałem profesjonalnych organizatorów wydarzeń, agencji eventowych i Incentive travel przewoźników oraz całej sieci usług powiązanych, możliwe jest organizowanie bezpiecznych wyjazdów oraz wydarzeń biznesowych i rozrywkowych.

  •   W czerwcu 2021 r., wraz z powolnym luzowaniem obostrzeń po trzeciej fali pandemii, pojawiły się pierwsze realizacje branży MICE. Głównie były to grupowe wyjazdy integracyjne, motywacyjne i nagrodowe dla pracowników lub partnerów biznesowych.

  •   Organizatorzy realizowali je w destynacjach, które są przygotowane na przyjęcie grup i racjonalizują lokalne obostrzenia tak, aby umożliwić powrót tego typu działalności. W Polsce odbywały się głównie spotkania dla małych grup krajowych i spotkania plenerowe.

  •   Turystyka przyjazdowa do Polski oraz spotkania dla grup zagranicznych praktycznie nadal nie funkcjonują, tak samo jak branża targowa, kongresowa, koncertowa czy hotele miejskie nastawione na klienta biznesowego.

W tych trudnych czasach spełnienie społecznej potrzeby spotkań i integracji jest kluczowe, a profesjonaliści z przemysłu spotkań są gotowi realizować te potrzeby, stosując wypracowane przez ostatnie miesiące bezpieczne narzędzia i rozwiązania. Organizatorzy wydarzeń potrzebują jednak w tej materii przejrzystej komunikacji ze strony administracji publicznej, a nie hamulców.Musimy pamiętać o dużej roli wydarzeń biznesowych w tworzeniu przewag konkurencyjnych polskiej gospodarki – to one zapewniają wymianę wiedzy, wspieranie w budowie zgranych zespołów czy relacji partnerskich, wspierających sprzedaż. Ogromnie cieszy popyt ze strony klientów rozumiejących, że mogą zwiększyć skuteczność swoich programów korzystając z premii za bycie pierwszymi.Pierwsze realizacje pokazują ogromną potrzebę powrotu stacjonarnych spotkań, odbudowywania relacji, reintegracji po długim czasie izolacji i pracy zdalnej. Po 16 miesiącach pandemii mamy na pewno do czynienia z odłożonym popytem ze strony końcowych adresatów realizowanych wydarzeń. Nasi klienci chcą się spotykać i potrzebują do tego profesjonalnych narzędzi biznesowych takich, jak incentive travel czy eventy. Te usługi mogą dostarczyć profesjonalni organizatorzy, którzy od blisko 1,5 roku zbierali doświadczenia, wdrażając procedury sanitarne i kreatywnie opracowując nowe modele swoich usług. Moglibyśmy w bezpieczny sposób realizować zdecydowanie więcej wyjazdów, konferencji czy targów, gdyby nie nieadekwatne limity, jakimi objęta jest organizacja spotkań o charakterze biznesowym. Popyt mocno wstrzymuje także brak jednoznacznej deklaracji ze strony administracji państwowej dotyczącej statusu osób posiadających certyfikat UE w okresie po wakacjach.Jest to SEKTOR W PEŁNI PRZYGOTOWANY do realizacji bezpiecznych projektów. To, co jest im z pewnością w tej chwili bardzo potrzebne, to wspólny, pozytywny przekaz kierowany do klientów i uczestników ich imprez oraz wydarzeń o tym, że jesteśmy gotowi ponownie spotykać się i podróżować bezpiecznie, POMIMO PANDEMII.

 
Podczas kampanii #ZnowuSieSpotykamy będziemy prezentować przykłady projektów z sukcesem zrealizowanych przez członków Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych, branżowych i ogólnopolskich, towarzyszyć jej będą hasztagi #ZnowuSieSpotykamy#WeTravelAgain oraz #WeMeetAgainNaszą akcją informacyjną pragniemy też pokazać znaczenie przemysłu spotkań w odbudowie społecznych potrzeb związanych z szeroko pojętymi relacjami ludzkimi. Zgodnie z przekazem kampanii musimy przyjąć perspektywę, iż czas zacząć funkcjonować w nowej rzeczywistości, POMIMO PANDEMII. Unia Europejska wypracowała certyfikat Covid, jako instrument, który ma usprawnić życie, przemieszczanie się w czasie pandemii. Nauczmy się korzystać z tego i innych ułatwień, działajmy zdroworozsądkowo, aby nasze życie i biznesy mogły powoli wracać na dawne tory, a ludzie znów zaczęli się spotykać, bo bardzo tego potrzebują.
“Bardzo się cieszę, że przemysł spotkań znów zaczyna działać nie tylko w świecie wirtualnym. Wciąż musimy pamiętać o bezpieczeństwie uczestników wyjazdów integracyjnych czy konferencji, jednak już teraz możliwe są spotkania na żywo. Po miesiącach izolacji wielu firmom i ich pracownikom potrzeba odbudowania relacji i możliwości nawiązania nowych kontaktów biznesowych”
– podsumowuje kampanię Rafał Szlachta, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
  • Kampania kierowana jest do klientów korporacyjnych i indywidualnych uczestników spotkań i wydarzeń w Polsce, do szeroko pojmowanej branży MICE, w tym rynku turystyki biznesowej w Polsce, a także do opinii publicznej i mediów.