Kontakty, szanse, perspektywy. Dla handlu. Dla jego partnerów. Dla przyszłości. To w skrócie targi Euroshop, odbywające się w Düsseldorfie. To zarówno największe w świecie targi dóbr inwestycyjnych dla handlu i jego partnerów, jak i niezbędna, realna platforma przyszłościowych trendów, wizji i impresji handlu detalicznego. Nadchodząca, już 18 edycja EuroShop, która odbędzie się od 16. do 20. lutego 2014 roku będzie obowiązkowym terminem dla decydentów z branży i wyznacznikiem kierunku rozwoju. W tej najważniejszej branżowej imprezie weźmie udział prawie 70 wystawców z Polski. Ostatnia edycja EuroShop w roku 2011, dzięki 2.036 wystawcom z 53 krajów na 108.000 m2 powierzchni wystawowej netto oraz ponad 107.000 profesjonalnych gości ze wszystkich pięciu kontynentów, mogło zaliczyć rekordowe wartości. Jednak EuroShop to więcej niż dane i fakty, przekonywała podczas konferencji, która odbyła się 23 października w Warszawie, dyrektor EuroShop Elke Moebius. EuroShop to przede wszystkim emocje. To inspiracje, projekty przyszłości i wizja, której można dotknąć. To także trendy, jakość i międzynarodowość- powiedziała Elke Moebius. Polscy przedsiębiorcy od lat są obecni na targach EuroShop. W 2011 roku Polska była reprezentowana przez 48 firm, co było imponującym wynikiem. Rekordowa edycja Wszystkie znaki wskazują na to, że podczas nadchodzącej edycji rekordy zostaną znowu pobite. Popyt ze strony wystawców jest tak duży, że najbliższa edycja zajmie 16 zamiast jak dotychczas 15 hal. Dla Polski będzie to także rekordowa edycja. Agnieszka Strzelczyk-Walczak , prezes A.S. Messe Consulting, wyłącznego przedstawiciela na Polskę niemieckiej spółki targowej Messe Dusseldorf GmbH, mówiła podczas konferencji o 40% wzroście sprzedaży w porównaniu z poprzednią edycją EuroShop. – Mamy potwierdzonych 67 wystawców. Wynik ten samych nas zaskoczył. Oczywiście, spodziewaliśmy się wzrostu sprzedaży, ponieważ cała branża w Polsce ma tendencję wzrostową, jednak wynik dwucyfrowy w obecnych czasach jest trudny do osiągnięcia, choć jak widać możliwy – powiedziała Agnieszka Strzelczyk-Walczak. – Powierzchni handlowych, co roku przybywa, nie tylko w dużych miastach, ale ten trend jest także, obserwowany w małych miejscowościach. Odpowiedzią rynku musiało być zwiększone zainteresowanie firm targami EuroShop. Na dobry rezultat wpłynął też zwiększony eksport – dodała. Szansa na udział nadal jest Dla wszystkich, którzy nadal chcieliby wziąć udział w imprezie numer 1 w branży handlowej, jest jeszcze szansa. Co prawda oficjalny termin zgłoszeń już minął, ale zainteresowanie jest tak duże, że A.S. Messe Consulting postanowiło stworzyć listę rezerwową. – Dla firm, które są zainteresowane udziałem w targach poszukujemy nadal miejsc. Przy tak dużych imprezach jak EuroShop rotacja jest spora, cześć firm rezygnuje z różnych względów, dlatego stworzyliśmy możliwość wpisywania się na listę rezerwową. Czekamy na firmy i ze swojej strony zrobimy wszystko, aby umożliwić udział w imprezie – zapewniała Agnieszka Strzelczyk-Walczak. Firmy, które dopiero przymierzają się do udziału w międzynarodowych targach, Agnieszka Strzelczyk-Walczak zachęca do odwiedzenia targów EuroShop, aby mogli zapoznać się z formułą i wszystkimi rozwiązaniami, które targi proponują. Do poznania ludzi, firm, rynków, tak żeby można samemu było ocenić swoje potrzeby. EuroShop: dodatkowe informacje Messe Dusseldorf zorganizowało EuroShop po raz pierwszy w roku 1966 i od tego czasu targi te odbywają się co trzy lata. Partnerem ideowym jest EHI Retail Institute. EuroShop podzielone są na cztery samodzielne segmenty: W strefie EuroConcept połączona jest tematyka budowy i wyposażenia sklepów, techniki oświetleniowej, wykładzin podłogowych, architektury i wzornictwa oraz mebli i instalacji chłodniczych. EuroSales to segment, w którym pokazywane są wszelkie aspekty wizualnego marketingu i wsparcia sprzedaży, natomiast sektor EuroCIS dotyczy Retail Technology. EuroExpo z kolei zajmuje się sprawami konstrukcji targowych, wzornictwa i organizacji imprez. Ostatnie edycja EuroShop w roku 2011 zgromadziła 2.036 wystawców z 53 krajów na 108.000 m2 powierzchni wystawowej netto oraz ponad 107.000 profesjonalistów, z czego 60,2 % z zagranicy. Więcej informacji o EuroShop 2014 pod adresem www.euroshop.de. Źródło: A.S. Messe Consulting sp. z o.o.; Polska Izba Przemysłu Targowego