Wszystkich Członków PIPT, przyjaciół i fanów targów zachęcamy do przyłączenia się do AKCJI 30 LAT MINĘŁO.
Celem Akcji jest zebranie kolekcji pamiątek w postaci zdjęć z targów oraz zdjęć gadżetów, elementów konstrukcji, materiałów reklamowych, ulotek z ostatnich 30 lat, itp. Z końcem 2023 roku kolekcja ta zostanie zaprezentowana w formie wystawy on-line.
W cyklu #HistoriaTargów przygotowanym specjalnie z okazji Jubileuszu PIPT będziemy wertować karty historii, aby przypomnieć sobie najważniejsze i najciekawsze dla targów i Izby momenty.
Zanim to zrobimy cofnijmy się na chwilę do roku 1993, bo właśnie wtedy została utworzona Polska Korporacja Targowa – obecnie Polska Izba Przemysłu targowego. Przy okazji sprawdzimy, jakie wydarzenia targowe odbywały się w tym roku.
𝗥𝗼𝗸 𝟭𝟵𝟵𝟯. 𝗪𝘁𝗲𝗱𝘆 𝘄𝘀𝘇𝘆𝘀𝘁𝗸𝗼 𝘀𝗶𝗲̨ 𝘇𝗮𝗰𝘇𝗲̨ł𝗼.
Polska Korporacja Targowa powstała w czerwcu 1993 roku w Poznaniu z woli 120 ówczesnych krajowych przedsiębiorstw targowych, czyli organizatorów targów, firm wystawienniczych i innych firm związanych z targami.
Właśnie wtedy w połowie lat dziewięćdziesiątych odżyła moda na targi, można powiedzieć, że kolejne lata były to złote lata targów.
Pierwszy raport „Targi w Polsce” ukazał się w czerwcu 1994 roku w „Gazecie Targowej” i opisywał stan polskiego rynku targowego za rok 1993. Był to czas spontanicznego i żywiołowego rozkwitu targów jako efektu transformacji ustrojowej i gospodarczej. Istotą transformacji był tzw. „plan Balcerowicza”, który w ciągu półtora roku pozwolił zdławić inflację, urealnić kurs walutowy złotówki, wprowadzić jej wewnętrzną wymienialność, a przede wszystkim uwolnić i zrównoważyć rynek krajowy.
Mieliśmy wówczas w kraju 49 miast targowych, ponad 90 organizatorów targów i 239 imprez.
W 1993 roku sprzedano ogółem 637 150 m2 powierzchni wystawienniczej (na podstawie Raportu PIPT, Targi w Polsce w 2007 r.).
GALERIA “HISTORYCZNA”