Polska Izba Przemysłu Targowego w listopadzie 2022 r. wystartowała z nowym konkursem dla studentów kierunków architektury wnętrz i projektowania „Design For Future”
Celem Konkursu było:
-
- Propagowanie wśród młodego pokolenia projektantów nowatorskich rozwiązań architektonicznych w wystawiennictwie i działalności eventowej.
- Budowanie wśród młodych projektantów potrzeby dbania o wysoką jakości usług w zakresie projektowania stoisk targowo-wystawienniczych.
- Propagowanie ekologicznego podejścia do projektowania stoisk targowo-wystawienniczych ze szczególnym uwzględnieniem strategii jak najszybszego dojścia do zero netto emisji gazów CO2
- Rozpowszechnianie informacji na targów i ich roli w rozwoju firmy i jej produktów.
Konkurs rozpoczął się listopadzie 2022 r. zgodnie następującym harmonogramem:
-
- Ogłoszenie konkursu – listopad 2022 r.
- Zgłoszenie uczestnika – do 31 stycznia 2023 r.
- Nadesłanie Wniosku Konkursowego – do 31 marca 2023 r.
- Obrady Jury – kwiecień 2023 r
- Ogłoszenie wyników konkursu – do 12 maja 2023 r.
- Wręczenie nagród (zakończenie konkursu) – 17 maja 2023 r.
PATRONI I PARTNERZY KONKURSU
Z nadesłanych prac w kategorii do 80 mkw praca zatytułowana “LUMINESTENT” autorstwa trójki studentów: Zuzanny Marudy, Błażeja Błażejewskiego i Krzysztof Błachnio z Politechniki Wrocławskiej szczególnie wyróżniła się na tle pozostałych prac konkursowych i zdobyła 1 miejsce. Nagrodzony team otrzymał nagrodę w wysokości 3 000 zł.
W zaproponowanym projekcie projektanci skupili się na jednym bardzo istotnym elemencie w wystawiennictwie – a mianowicie na znaczeniu światła. Dokonano przy tym jego analizy oraz roli jaką spełnia ono w każdej ekspozycji.
Studenci wykazali się kompleksowym podejściem do rozwiązania tematu, przygotowali makietę obrazującą ich sposób poszukiwania i dochodzenia do założonego celu. W projekcie można było zaobserwować również zabawę w poszukiwaniu wykorzystania różnych materiałów i jakie to ma znaczenie dla budowania przestrzeni. Projektanci dokonali zatem wnikliwej analizy przedstawionej formy, różnych wariantów jej wykorzystania i ostatecznie przedstawili różne propozycje zastosowania w wystawiennictwie.
Na tle pozostałych prac w obu grupach, praca ta szczególnie wyróżniła się poprzez pokazanie ciekawego pomysłu od samego momentu powstania koncepcji, poprzez pełną analizę założeń, wnioski końcowe i przełożenie wymyślonej idei na ekspozycję targową – czym przekonali całe jury.
W kategorii powyżej 100 mkw Jury zdecydowało się na przyznanie wyróżnienia projektowi pod nazwą “RAMKO”.
Projekt cechował się ciekawą koncepcją oraz intrygującą aranżacją przestrzeni.
Wyróżnienie i nagroda pieniężna o wartości 500 zł powędrowały do Kingi Jaźwiec z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!