Już po raz trzeci świętowaliśmy Global Exhibitions Day. Święto branży jest okazją do uhonorowania osób pracujących w przemyśle targowym na całym świecie. To także dobry czas by przypomnieć i podkreślić najważniejszych wartości jakie niosą ze sobą targi dla społeczeństwa i gospodarki. UFI Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, ma ponad 700 członków w 74 krajach. Łączy organizatorów targów, operatorów obiektów, dostawców usług oraz krajowe i międzynarodowe organzacje / stowarzyszenia targowe. Aktualnie kilkadziesiąt partnerskich stowarzyszeń targowych uczestniczy w kampanii Global Exhibitions Day pod auspicjami UFI: AAXO (Afryka Południowa), AEFI (Włochy), AEO (Wielka Brytania), AFE (Hiszpania), AFECA (Azja), AFIDA (Ameryka Środkowa i Południowa), AMPROFEC (Meksyk), AOCA (Argentyna), AUMA (Niemcy), CAEM (Kanada), CEFA (Europa Środkowa), CENTREX (Europa Środkowa), CFI (Włochy), EEAA (Australazja), EEIA (UE), EFU (Ukraina), EMECA (Europa), EXSA (Południowa Afryka), FAIRLINK (Szwecja), FAMAB (Niemcy), HKECIA (Hong-Kong), IAEE (USA), IDFA (Niemcy), IECA (Indonezja), IEIA (Indie), IELA (świat), LECA (Liban), MACEOS (Malezja), MFTA (Makao), PCEI (Polska), RUEF (Rosja), SACEOS (Singapur), SECB (Singapur), SISO (USA), TEA (Tajlandia), TFOA (Turcja), UBRAFE (Brazylia) i UNIMEV (Francja).
Na całym świecie wielu z Was włączyło się aktywnie w nasze działania, wielu też śledziło to co działo się na świecie. Jako branża postanowiliśmy zostać zauważeni – i zostaliśmy zauważeni!
Przede wszystkim spójrzmy na liczby. Są naprawdę imponujące – w rzeczywistości pokazują one, że kampania GED 2018 stała się największą kampanią podnoszącą świadomość na temat znaczenia przemysłu targowego, jaka kiedykolwiek była zrealizowana. Zespół UFI w Paryżu czuwający nad kampanią GED 2018 niebawem zakończy przegląd i podsumuje całość działań jakie miały miejsce na świecie. Już wiadomo, ze zarejestrowano inicjatywy podjęte w 85 państwach i regionach na całym świecie, zaangażowanie w kampanię było więc znacznie większe, niż w roku ubiegłym.
W skali globalnej oznacza to działania na ogromną skalę – dla porównania, IKEA ma sklepy w 38 państwach, a Starbucks – w 77 państwach!
Po drugie, pomówmy o tym na jakim przekazie skupiła się tegoroczna kampania. Grupa operacyjna GED 2018 składająca się z partnerskich stowarzyszeń targowych z poszczególnych krajów i regionów skierowała swoje komunikaty i działania wobec dwóch grup docelowych.
Z jednej strony, chodziło o dotarcie do interesariuszy naszej branży w osobach decydentów polityków i podniesienie ich świadomości na temat pozytywnego oddziaływania przemysłu targowego na gospodarkę. Z drugiej strony, postanowiono zachęcić do aktywnego działania młodych profesjonalistów z branży targowej, do podzielenia się dobrymi emocjami wynikającymi z pracy w branży targów i wydarzeń biznesowych.
To podejście bardzo dobrze sprawdziło się! W środowiskach rządzących głosy przemysłu targowego są coraz bardziej słyszalne i wysłuchiwane. Organizacje EEAA (Stowarzyszenie Targów i Eventów) w Australii, EEIA (Europejskie Porozumienie Przemysłu Targowego) w Brukseli oraz IAEE (Międzynarodowe Stowarzyszenie Targów i Eventów) w Stanach Zjednoczonych są doskonałymi przykładami na to jak działanie grup rzeczniczych i lobbingowych może kreować impulsy polityczne, przynosząc naszej branży korzyści w postaci zmian w zakresie ustawodawstwa oraz programów w zakresie polityki. Zaś prezydent Francji i były minister gospodarki Emmanuel Macron oraz minister handlu Australii Steven Ciobo to dwaj liderzy polityczni, którzy wypowiedzieli się na temat znaczenia przemysłu targowego w formie wiadomości video.
Jeśli chodzi o młode talenty w branży targowej, zachęcamy do zapoznania się z licznymi materiałami filmowymi w sieci, wyprodukowanymi przez młodych profesjonalistów targowych, którzy prezentują wykonywaną przez nich pracę i specyfikę branży targowej oraz w sposób ciekawy i zabawny pokazują jej dynamiczny charakter. Ducha pracy na targach zaprezentowali Reed Mexico i hiszpańscy organizatorzy targów, członkowie IELA wyjaśniają na czym polega wykorzystanie różnych umiejętności w pracy na targach, EEAA pokazuje ścieżki kariery w przemyśle targowym w Australii. Wszystkie prezentacje wskazują na niezliczone możliwości wykorzystania kwalifikacji związanych z wieloma zawodami w pracy jakie oferuje nasza branża.
W wreszcie, energia. Kampania Global Exhibitions Day ponownie miała większy niż poprzednio zasięg i była jeszcze bardziej widoczna, dzięki wysiłkom wszystkich ludzi z naszej branży, którzy wzięli w niej udział. Obecnie bardzo wiele mówi się w biznesie o nowych strategiach, takich jak „Gospodarka Współdzielenia” czy crowdsourcing. Global Exhibitions Day łączy te dwie koncepcje dając sukces – crowdsourcing pozwolił nam zgromadzić pomysły, zebrać wiedzę o naszych umiejętnościach i możliwościach, naszych obawach związanych z przyszłością przemysłu targowego i potrzebie zapewnienia warunków dla pomyślnego rozwoju. Nasza branża, dzięki zjednoczeniu wszystkich sił – począwszy od małych, rodzinnych firm, po globalnych organizatorów, takich jak Reed, Informa czy UBM – osiągnęła już tak wiele. Dziękujemy wszystkim, we wszystkich zakątkach świata, bez których ten sukces nie byłby możliwy!
Kolejna kampania GED 2019 będzie miała kulminację w dniu 5 czerwca 2019 roku. Już teraz odliczamy do niej dni!
Kai Hattendorf, Dyrektor Zarządzający UFI
Źródło: UFI Info, czerwiec 2018; www.ufi.org