Członkowie PIPT i ich klienci – wystawcy wzięli udział w szkoleniu Expo Marketing, zorganizowanym w Warszawie w dniu 12 października br., pod patronatem Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Podczas szkolenia, które poprowadził Jerzy Osika (Promedia), można było dowiedzieć m.in. jak wykorzystać tajniki marketingu wystawienniczego i sprzedaży, by zyskać klientów. Szkolenie skierowane było do firm, które wystawiają się lub planują wziąć udział w targach, a konkretnie do właściciel i prezesów firm biorących udział w targach w roli wystawców, menedżerów i specjalistów ds. marketingu, szefów sprzedaży i osób obsługujących klientów na stoisku targowym, menedżerów eksportu i sprzedawców obsługujących klientów zagranicznych.
Kilkudziesięciu uczestników szkolenia uczyło się jak precyzyjniej określać cele sprzedażowe i marketingowe, by łatwiej je zrealizować na i po targach, jak zdobyć wiedzę pomocną w wyborze najlepszej imprezy wystawienniczej, jak zwiększyć liczbę klientów odwiedzających stoisko i podnieść jakość ich obsługi.
W przerwach między wykładami można było skorzystać z bezpłatnych porad ekspertów na stoiskach informacyjnych Partnerów wydarzenia, a także nawiązać ciekawe kontakty biznesowe z innymi uczestnikami szkolenia. Polską Izbę Przemysłu Targowego reprezentowali Marzenna Łukaszewicz, dyrektor Biura PIPT i Jan Studencki, specjalista ds. promocji PIPT. Na cieszącym się sporym zainteresowaniem stoisku PIPT można było nabyć materiały i ulotki informacyjne na temat Izby i jej Członków oraz materiały poradnikowe dla wystawców. JERZY OSIKA – ekspert ds. sprzedaży i marketingu. Miłośnik targów i marketingu wystawienniczego. Targowy obieżyświat, regularnie odwiedzający kilkadziesiąt wydarzeń wystawienniczych w Europie, Azji, Ameryce Północnej i Południowej. Jest wykładowcą na międzynarodowych targach i konferencjach poza Polską (m.in. w Las Vegas, Toronto, Hongkongu, Bombaju, Frankfurcie nad Menem, Lipsku, Walencji, Porto, Kijowie), jak i w kraju (m.in. dla uczestników targów, zagranicznych misji handlowych, branżowych konferencji, forów i kongresów). Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży, marketingu, visual merchandisingu, trendów konsumenckich i rynków zagranicznych. W ramach rządowego Branżowego Programu Promocji szkoli m.in. eksporterów z branży mody i mebli. Jest członkiem jury konkursów w Polsce (m.in. Retail Marketing Awards, Diament Meblarstwa, PRCH Retail Awards) i za granicą (m.in. Global Innovation Awards w Chicago). Jest przedstawicielem Polski w Radzie Ekspertów światowego konkursu Euroshop Retail Design Award. Właściciel i prezes firmy Promedia, wydawca i redaktor naczelny mediów branżowych (4 czasopism i 1 portalu) informujących regularnie o targach. Doradza przedsiębiorcom w zakresie zarządzania, sprzedaży, marketingu i trendów. Więcej szczegółów na stronie organizatora.
Źródło: Promedia