Dobre perspektywy dla przemysłu spotkań w Polsce

Ostatniego dnia tegorocznej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego eksperci branży MICE wzięli udział w debacie dotyczącej rozwoju przemysłu spotkań w Polsce. O tym jak skutecznie przyciągać wydarzenia i jak wykorzystać ich potencjał opowiadał między innymi Przemysław Trawa, prezes zarządu Grupy MTP.

Już po raz 11. przedstawiciele kluczowych dziedzin gospodarki spotkali się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku w Katowicach, by dyskutować o kierunkach rozwoju Polski i Europy na najbliższe lata. Wydarzenie to jest najlepszym przykładem tego, jak istotną rolę w dobie cyfrowej rzeczywistości, odgrywają spotkania, networking i wymiana doświadczeń.

W panelu „Przemysł spotkań w Polsce” pod patronatem Grupy MTP wzięli udział: Przemysław Trawa, prezes zarządu Grupy MTP; Marta Chmielewska, Stowarzyszenie Branży Eventowej – prezes, Mea Group Sp. z o.o., prezes zarządu; Marcin Herra, Arena Gliwice (Arena Operator Sp. z o.o.) – prezes zarządu;  Andrzej Hulewicz, Mazurkas Travel Poland – Vice President; Magdalena Kondas, MeetingPlanner.pl – redaktor naczelna; Dionizy Smoleń, PwC – dyrektor; Marcin Stolarz, PTWP Event Center Sp. z o.o. – prezes zarządu.

Eksperci rozmawiali na temat wpływu dużych kongresów na promocję polskich miast w kraju i za granicą oraz wskazywali na potencjał konsorcjów w procesie pozyskiwania tego typu wydarzeń. Warto podkreślić, że obecnie infrastruktura, cena i poziom organizacji nie są jedynymi czynnikami przyciągającymi zleceniodawców. Równie ważny jest aspekt przestrzegania zasad zróżnicowanego rozwoju oraz interesująca oferta kulturalna. Polski przemysł spotkań cieszy się dużym uznaniem na świecie. Doceniana jest infrastruktura, która nie odbiega od zagranicznych standardów oraz kompleksowość organizacji.

Europejski Kongres Gospodarczy 2019 był wydarzeniem rekordowym pod wieloma względami. Odbyło się ponad 150 sesji tematycznych z udziałem ponad 1000 prelegentów oraz 12,5 tys. uczestników.
Źródło: Grupa MTP