W porządku obrad Walnego Zgromadzenia CENTREX – Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych, w Poznaniu w dniu 8 kwietnia 2016 r., z udziałem Polskiej izby Przemysłu Targowego, wieloletniego Partnera CENTREX, znalazł się temat pierwszej globalnej kampanii przemysłu targowego „Światowy Dzień Targów”. Poświęcono mu sporo czasu. Omówienie tematu i specjalną prezentację przygotował Károly Nagy, były wieloletni dyrektor zarządzający CENTREX i były dyrektor marketingu lidera węgierskiego rynku targowego – organizatora targów HUNGEXPO, a obecnie ekspert ds. audytu statystyk targowych. János Barabás, przewodniczący Komitetu Stowarzyszań UFI i wiceprezydent UFI, aktualny sekretarz generalny CEFA, wieloletni wiceprezes organizatora targów HUNGEXPO, przekazał najnowsze informacje z UFI odnośnie realizacji kampanii Światowy Dzień Targów”, którą przeprowadzi w tym roku ta największa branżowa organizacja targowa świata, przy wsparciu zrzeszonych krajowych i międzynarodowych stowarzyszeń targowych. Polska Izba Przemysłu Targowego i CENTREX są Partnerami projektu i intensywnie pracują nad jego realizacją. Kluczowe komunikaty kampanii ŚDT, przyjęte przez grupę operacyjną UFI, w której skłąd wchodzą m,in.: János Barabás (CEFA), Károly Nagy (CENTREX) i Marzenna Łukaszewicz (dyrektor Biura PIPT), wypracowali właśnie przedstawiciele PIPT i CENTREX. Kluczowe komunikaty kampanii: Targi są najbardziej efektywnym narzędziem marketingu, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw Targi stymulują innowacyjność i konkurencyjność Targi wspierają rozwój handlu i są instrumentem internacjonalizacji Targi wspierają wzrost gospodarczy i generują korzyści społeczne i gospodarcze Targi łączą ludzi! Targi to kontakt twarzą w twarz. Targi to zabawa. Kochamy targi!
Podczas posiedzenia CENTREX jego uczestnicy zrobili pamiątkowe zdjęcia z logo kampanii.
Wśród inicjatorów ustanowienia „Światowego Dnia Targów” na forum światowym w 2011 r. była Polska Izba Przemysłu Targowego. Projekt ŚDT będący inicjatywą Adama Gabrysiaka, wiceprezesa Rady PIPT, był prezentowany na forum Walnego Zgromadzenia i Komitetu Zarządzającego UFI przez ówczesnego prezesa Rady Izby Andrzeja Byrta. W latach 2014 i 2015 Komitet Stowarzyszeń UFI zapoznał się też z doświadczeniami amerykańskimi z realizacji kampanii „Dzień Targów” na Capitolu w Waszyngtonie, USA. Stały się one bezpośrednią inspiracją dla rozpoczęcia przez Komitet Stowarzyszeń UFI działań zmierzających do realizacji światowej kampanii promocyjnej. Powołana w dniu 5 stycznia 2016 r. grupa operacyjna ds. koordynacji globalnej kampanii „Światowy Dzień Targów” dała początek intensywnym pracom UFI i członkowskich stowarzyszeń targowych: opracowaniu koncepcji kampanii i jej logo, przygotowaniu kluczowych komunikatów dla komunikacji zewnętrznej i wreszcie całego szeregu działań, z których najważniejszymi są własne inicjatywy Partnerów projektu i wszystkich zainteresowanych uczestników kampanii. 8 czerwca 2016 roku ustanowiony został Światowym Dniem targów 2016. Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego, kwiecień 2016 r; foto: Studio Ozdoba, Dariusz Ozdoba; studio Fotobueno.