25-lecie PIPT
2018 rok był rokiem obchodów jubileuszu 25-lecia Polskiej izby Przemysłu Targowego i polskiego samorządu gospodarczego przedsiębiorców działających w branży targów. Organizacja istnieje od 1993 roku. W latach 1993 – 2006 funkcjonowała jako Polska Korporacja Targowa, a od 2006 roku jest izbą gospodarczą przedsiębiorców branży targowej i firm branż pokrewnych świadczących szeroki wachlarz usług dla targów, wystaw i eventów oraz ich klientów.
Pierwsze uroczystości związane z Jubileuszem Polskiej Izby Przemysłu Targowego miały miejsce w maju, kiedy to odbyło się Walne Zgromadzenie PIPT oraz zorganizowana została wieczorna Gala z udziałem aktualnych i byłych Członków Zwyczajnych i Honorowych Izby oraz gości. Gala 25-lecia odbyła się w Concordii Design w Poznaniu i była okazją do wspomnień, uczty kulinarnej oraz zabawy.
Kolejnym wydarzeniem w ramach obchodów 25-lecia PIPT był 10. Zimowy Zjazd PIPT, który odbył się w listopadzie 2018 roku. Tym razem na miejsce konferencji branżowej członkowie Izby wybrali uroczą Kudowę Zdrój w Kotlinie Kłodzkiej. Na Zajezdnie pojawiło się ponad 80 osób. Trzydniowe spotkanie miało charakter nie tylko merytoryczny, ale sportowy i integracyjny.
Siedzibą Polskiej Izby Przemysłu Targowego jest miasto Poznań – kolebka polskich targów.
Członkami PIPT są przede wszystkim organizatorzy targów i operatorzy obiektów targowo-konferencyjnych w Polsce, dostawcy usług projektowania, budowy i wyposażania stoisk targowych, transportu i spedycji targowej, organizatorzy wystąpień polskich firm w targach za granicą i przedstawicielstwa targów zagranicznych w Polsce, jak również firmy z branży reklamy i marketingu, IT, media, przedsiębiorstwa gastronomiczne i dostawcy bazy noclegowej dla klientów targów.
Misją Polskiej Izby Przemysłu Targowego jest nieustannie:
- służyć jako wszechstronna platforma współpracy wszystkich uczestników rynku targowego w Polsce,
- działać na rzecz integracji członków i ich identyfikacji ze środowiskiem branżowym, wypracowania motywacji do wspólnego działania i takiej kultury współpracy, aby pomnażała i chroniła interesy gospodarcze członków Izby,
- być skuteczną płaszczyzną działań lobbingowych na rzecz polskiego przemysłu targowego,
- promować udział w targach jako skuteczny element strategii marketingowej i komunikacyjnej przedsiębiorstw,
- promować najwyższe międzynarodowe standardy w zakresie danych statystycznych targów i podstawowe definicje i pojęcia stosowane w branży targowej,
- działać na rzecz podnoszenia standardów usług targowych w Polsce,
- dostarczać aktualną wiedzę branżową i oferować graczom rynku targowego w Polsce możliwości w zakresie edukacji i doradztwa prawnego.
Działania lobbingowe są od lat bardzo ważnym obszarem działania PIPT jako izby gospodarczej. W tym zakresie Izba odniosła w minionych latach kilka sukcesów, skutecznie uczestnicząc w procesie nowelizacji m.in. prawa dotyczącego bezpieczeństwa imprez masowych (wyłączenie targów i wystaw) i ustawy prawo własności przemysłowej (ponowne wprowadzenie tzw. instytucji pierwszeństwa z wystawy).
W 2017 roku intensywne działania PIPT dotyczyły nowelizacji ustawy o podatkach dochodowych, a także ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę. Działaniom lobbingowym PIPT sprzyja członkostwo w Krajowej Izbie Gospodarczej. Zgodnie z misją, Polska Izba Przemysłu Targowego nieustannie promuje targi jako jeden z najważniejszych instrumentów komunikacji bezpośredniej i marketingu dla firm z różnych sektorów gospodarki oraz zachęca przedsiębiorców do udziału w targach w charakterze wystawców i zwiedzających.
Wspierając współpracę między partnerami i uczestnikami rynku targowego w Polsce, Izba pośredniczy w wymianie informacji i doświadczeń między członkami, a także realizuje wspólne projekty i przedsięwzięcia z ich udziałem. Jednocześnie Izba dba o transparentność polskiego rynku
targowego, poprzez audyt danych statystycznych targów, we współpracy z międzynarodowym audytorem CENTREX – Międzynarodowym Związkiem Statystyk Targowych. Od 2016 roku PIPT prowadzi ogólnopolską kampanię promocyjną „Targi Dają Więcej”
(www.targidajawiecej.pl) Dzięki aktywnemu członkostwu w UFI – Światowym Stowarzyszeniu Przemysłu Targowego, PIPT utrzymuje kontakty z najważniejszymi rynkami targowymi w Europie i na świecie. Wśród najważniejszych zagranicznych partnerów branżowych PIPT są także wspomniany wyżej CENTREX -Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych z siedzibą w Budapeszcie, AUMA (Niemcy), AEFI i CFI (Włochy), UNIMEV (Francja), RUEF (Rosja), IFES i inne. Wraz z nimi PIPT aktywnie wspiera realizację projektów uznanych przez międzynarodowe środowisko ekspertów targowych za istotne dla rozwoju targów na świecie.
Wszystkich pozostających poza PIPT przedsiębiorców branży targowej serdecznie zapraszamy do współpracy i do członkostwa w naszej organizacji! Nie od dziś wiadomo wszakże, że razem jest łatwiej!
Polska Izba Przemysłu Targowego, 2018 r.