15. edycja raportu „Przemysł targowy w Azji” – kompendium wiedzy o azjatyckim rynku targowym
UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego opublikowało 15-tą edycję raportu „Przemysł targowy w Azji”, który opisuje 17 lokalnych rynków targowych, w tym rynek chiński oraz rynki Azji południowowschodniej – Australii, Kambodży, Japonii, Korei, Indii, Birmy i Pakistanu. Raport dostarcza kompletnych danych na temat sytuacji na targach oraz na temat obiektów targowych w tych regionach na dzień 31 grudnia 2018 r., a także dodatkowe dane liczbowe i komentarze dotyczące perspektyw rozwoju.
Najważniejszy wynik badania dotyczy wielkości powierzchni targowej netto sprzedanej klientom targowym przez organizatorów targów w Azji, która wyniosła 23,4 mln mkw., w porównaniu z 22,3 mln. mkw. sprzedanymi w 2017 roku. Średni wzrost wielkości powierzchni targowej netto w 17 państwach w porównaniu z rokiem poprzednim wyniósł 4,8%. Ponad połowa tej powierzchni, tj. 59% (13,7 mln mkw.) sprzedana była w Chinach. To ponad 6 razy więcej, niż powierzchnia targowa netto sprzedana na drugim pod względem wielkości rynku azjatyckim – w Japonii (2,15 mln mkw.).
Do końca 2019 roku powierzchnia wystawiennicza obiektów targowych w Azji osiągnie wielkość 9,6 mln mkw., zaś liczba działających w Azji obiektów zbudowanych z przeznaczeniem na organizację targów wyniesie 232. Całkowita powierzchnia wystawiennicza brutto obiektów targowych w regionie wzrośnie znacząco z powodu otwarcia nowego mega-obiektu w Shenzen (Chiny), wielkości 400 000 mkw.
Chiny, największy rynek targowy Azji, w 2018 roku rósł w tempie powyżej średniej regionalnej, tj. 5,5%. Wzrost powierzchni targowej netto wyniósł ponad 700 000 mkw., co dało ogółem 13,73 mln mkw., jednak był niższy niż w 2017 roku (8%). Kilka dużych rynków targowych Azji poinformowało o osłabieniu tempa wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim. Powierzchnia targowa netto sprzedana w Tajlandii wzrosła o 3,8%. Rynki australijski i koreański wzrosły o 3%, zaś rynek targowy Tajwanu poniżej 2%.
Kambodża była najszybciej rosnącym rynkiem targowym w regionie, sprzedaż powierzchni targowej wzrosła aż o 40%. Ponownie Indie były najszybciej rosnącym dużym rynkiem targowym Azji, ze wzrostem 10%-owym, z 1,18 mln. mkw. do 1,18 mln mkw.
Pozostałe rynki targowe Azji, które urosły powyżej średniej regionalnej to Malezja (7,7%), Wietnam (6,4%) i Singapur (5,4%). Natomiast Tajlandia, Filipiny i Indonezja w 2018 roku odnotowały tempo wzrostu poniżej średniej.
Najsłabsze wyniki i najniższe pozycje w rankingu rynków targowych za 2018 rok odnotowały rynki targowe w Japonii i w Kong Kongu. Wzrost w Japonii zwolnił do 1,2% (spadek z 2,9% w roku poprzednim). Zaś charakteryzujący się ograniczonymi możliwościami rynek Hong Kongu wzrósł jedynie o 1,1%, najsłabiej w regionie.
„W swojej 15-tej edycji doroczny raport w niespotykany sposób analizuje rozwój przemysłu targowego w regionie Azji – Pacyfiku,”, powiedział Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI. „Pokazuje spore zmiany na rynkach targowych w Azji Południowowschodniej i w Australazji, a także wszelkie istotne informacje wykraczające poza obszar wiedzy o największych rynkach oraz ujawnia wyzwania i możliwości dla naszej branży w całym regionie.”
Więcej informacji na stronie: www.ufi.org