Strefa członkowska:

korzyści z członkostwa
  • www.ufi.org
  • www.kig.pl
  • www.exhibition-alliance.eu
Światowa premiera gry Targi Taktyka Okazja

Z okazji Światowego Dnia Targów 2017 miała miejsce światowa premiera gry Targi Taktyka Okazja, której autorem jest Jacek Kisiała z firmy Extend Vision. Gra, nad którą swój patronat objęła Polska Izba Przemysłu Targowego została zgłoszona do prestiżowego konkursu Global Exhibitions Day Awards.

CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych obchodzi Jubileusz 20-lecia

CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, stowarzyszenie wiodących organizatorów Europy Środkowowschodniej, którego celem jest działanie na rzecz transparentności danych statystycznych targów, świętowało Jubileusz 20-lecia istnienia. Z tej okazji w dniach 18-20 maja 2017 roku w Pradze odbyło się Walne Zgromadzenie oraz międzynarodowa konferencja branżowa.

Sukcesem zakończyła się Europejska Konferencja UFI 2017 w Kolonii poświęcona siłom napędowym rozwoju przemysłu targowego w przyszłości

UFI, Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, platforma łączącą organizatorów targów, zarządzających obiektami targowo – konferencyjnymi oraz krajowe i międzynarodowe stowarzyszenia targowe z Europy i całego świata znów zagląda w przyszłość targów. Zmiana formatu imprez, zmiana oczekiwań wystawców i zwiedzających, globalne kompetencje, a także coraz bardziej inteligentne, cyfrowo zarządzane obiekty – to tematy tegorocznej Europejskiej Konferencji UFI pod tytułem „Nadszedł czas!”, która odbyła się w Kolonii, w Niemczech, w dniach 10-12 maja br.

Światowy Dzień Targów 2017

Jeśli tego jeszcze nie zrobiliście, gorąco zachęcamy Was do przyłączenia się do tej pozytywnej kampanii promocyjnej Światowy Dzień Targów, którą od 2016 roku UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego realizuje przy wsparciu Partnerów z całego świata: regionalnych i krajowych stowarzyszeń targowych oraz licznych organizatorów targów, operatorów obiektów targowo –konferencyjnych oraz dostawców usług dla przemysłu targowego.

Sukcesem zakończyła się Europejska Konferencja UFI 2017 w Kolonii poświęcona siłom napędowym rozwoju przemysłu targowego w przyszłości

UFI, Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, platforma łączącą organizatorów targów, zarządzających obiektami targowo – konferencyjnymi oraz krajowe i międzynarodowe stowarzyszenia targowe z Europy i całego świata znów zagląda w przyszłość targów. Zmiana formatu imprez, zmiana oczekiwań wystawców i zwiedzających, globalne kompetencje, a także coraz bardziej inteligentne, cyfrowo zarządzane obiekty – to tematy tegorocznej Europejskiej Konferencji UFI pod tytułem „Nadszedł czas!”, która odbyła się w Kolonii, w Niemczech, w dniach 10-12 maja br.

Walne Zgromadzenie PIPT za nami

Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Przemysłu Targowego odbyło się 20 kwietnia 2017 r. (czwartek) o godzinie 12.00 w Poznaniu, World Trade Center. Obrady poprzedzone były szkoleniem, które zorganizowała Polska Izba Przemysłu Targowego wraz z Krajową Izbą Gospodarczą.

Stanowisko PIPT w sprawie projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę

Obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę (druk 870)- o co chodzi przedsiębiorcom zrzeszonym w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego.

PIPT gospodarzem spotkania z Krajową Izbą Gospodarczą

W dniu 5 kwietnia br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyło się spotkanie izb zrzeszonych w Krajowej Izbie Gospodarczej z jej prezesem, Andrzejem Arendarskim. Spotkanie, którego gospodarzami byli Andrzej Arendarski, prezes KIG oraz Przemysław Trawa, prezes Rady PIPT, dotyczyło aktualnej sytuacji izb gospodarczych oraz zadań stojących przed Krajową Izbą Gospodarczą. W spotkaniu udział wzięli prezesi izb gospodarczych z województwa wielkopolskiego, dolnośląskiego i zachodniopomorskiego.

Jacek Krywult i Karoly Nagy Ambasadorami Targów 2016

W dniu wczorajszym poznaliśmy Ambasadorów Targów 2016 - zostali nimi Jacek Krywult, Prezydent Bielska-Białej oraz Karoly Nagy, wieloletni dyrektor CENTREX- Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych.

Nagrody w konkursie Ekspozycja Roku 2016 wręczone!

W dniu 23 marca br., podczas Gali Złotego Medalu MTP – Wybór Konsumentów, odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie Polskiej Izby Przemysłu Targowego "Ekspozycja Roku 2016" . W tym miejscu znajdziecie Państwo pełną listę nagrodzonych. Serdecznie gratulujemy!

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zdali kolejny egzamin z targów

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, po raz kolejny zagościli w przestrzeni Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tradycyjny egzamin zdawany w uczelnianych ławach, zamienili na prezentację prac zaliczeniowych przed jury złożonym z ekspertów branży targowej. Ta nietypowa forma egzaminu to wynik współpracy Polskiej Izby Przemysłu Targowego i Międzynarodowych Targów Poznańskich ze środowiskiem akademickim.

Odpaliła w Polsce kampania Światowy Dzień Targów 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego z radością dołączyła do grona Partnerów organizowanej po raz drugi w przyszłym roku, globalnej kampanii UFI (Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego) pod nazwą Światowy Dzień Targów 2017. Akcję wspierają liczne krajowe i międzynarodowe organizacje targowe, zrzeszone w Komitecie Stowarzyszeń UFI.

Aktualne trendy i wyzwania stojące przed polską branżą targową w centrum uwagi liderów rynku podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku

VIII Zimowy Zjazd PIPT już za nami! To doroczne najważniejsze wydarzenie branży targowej w Polsce odbyło się w dniach 23-25 listopada br., tym razem w Ciechocinku, słynnym polskim kurorcie zwanym „perłą polskich uzdrowisk”. Za sprawą organizatora konferencji – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, integratora branży i jedynej ogólnopolskiej organizacji samorządu targowego, krajowi liderzy branży targowej spotkali się, aby przedyskutować gorące tematy branżowe i poznać światowe trendy, szkolić się w nowych dziedzinach wiedzy i po prostu, dobrze się bawić.

PIPT i CENTREX będą kontynuować wieloletnią współpracę w dziedzinie audytu danych statystycznych targów w Polsce

W dniu 23 listopada br., podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku, miało miejsce podpisanie przez Polską Izbę Przemysłu Targowego oraz CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, kolejnej umowy o współpracy w zakresie audytu i oceny danych statystycznych targów organizowanych przez członków Izby. Umowa zawarta na lata 2017-2019, jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy pomiędzy tymi dwoma wiodącymi organizacjami branży targowej z regionu Europy Środkowowschodniej.

Targi dają więcej!

Targi dają więcej! To główne hasło trwającej od maja br. ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na Targach coś dla siebie.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Prof. Jacek Majchrowski odbrał Honorowy Tytuł Ambasador Targów 2015

Podczas ceremonii otwarcia 20. Jubileuszowych Targów książki w Krakowie w dniu 27 października br. odbyło się wręczenie Honorowego Tytułu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Ambasador Targów 2015. Tytuł ten, decyzją Kapituły PIPT przyznano Panu Prof. Jackowi Majchrowskiemu, Prezydentowi Krakowa.

Goście z EMECA na Międzynarodowych Targach Poznańskich

W dniach 20-21 października na Targach Poznańskich odbyło się walne zgromadzenie EMECA, Europejskiego Stowarzyszenia Głównych Centrów Wystawienniczych.

drukuj

Targi w Polsce w 2015 roku - znów na plusie

2016-05-27
  • Największy rynek targowy Europy Środkowowschodniej znów na plusie
  • Nowe parametry statystyczne rynku odpowiedzią na potrzeby organizatorów targów w zakresie posiadania dobrych argumentów marketingowych przekonujących ich klientów do targów jako narzędzia internacjonalizacji i rozwoju eksportu

Targi w Polsce mają się dobrze. Wiarygodne dane statystyczne rynku potwierdzają ten fakt. Wzrost wiedzy przedsiębiorców na temat znaczenia targów dla rozwoju ich firm i gospodarki oraz nowoczesna, profesjonalna infrastruktura targowo – konferencyjna gwarantują stałe zainteresowanie udziałem w imprezach targowych w Polsce ze strony przedsiębiorców polskich i zagranicznych – wystawców i zwiedzających. Na targach w Polsce warto być, tu po prostu trzeba być.

To nic, że od zachodu mamy takiego sąsiada jak Niemcy – absolutnego lidera światowego przemysłu targowego, rynek, na którym odbywają się wiodące w świecie targi w różnych sektorach gospodarki. Targi w Polsce, choć to kilkakrotnie mniejszy rynek - mają się nieźle. Bo Polska to dobrze rozwijająca się gospodarka i kraj leżący na szlaku pomiędzy Wschodem i Zachodem – doskonałe miejsce dla międzynarodowych kontaktów handlowych w tej części świata. Właśnie dlatego nieustannie od kilkunastu lat w Polsce z powodzeniem organizowanych jest co najmniej około 200 targów i wystaw w kilkudziesięciu branżach. To dojrzały rynek, na którym wiele targów ma zdecydowanie charakter międzynarodowy, ale są też targi o znaczeniu regionalnym.

Wyniki badania danych statystycznych targów w Polsce w 2015 roku, przeprowadzonego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, tradycyjnie już we współpracy z audytorem CENTREX - Międzynarodowym Związkiem Statystyk Targowych, w porównaniu z 2013 rokiem (porównywalność statystyk co 2 lata wynika z faktu organizacji kilku wiodących imprez targowych w Polsce w cyklu co 2 lata), pokazały ponowne wzrosty podstawowych parametrów rynku. Audytowi poddano 200 targów zorganizowanych w 2015 roku. Powierzchnia targowa wynajęta przez wystawców na targach w 2015 roku wyniosła 764 908 mkw. co oznacza wzrost w stosunku do 2013 roku (wówczas audyt dotyczył 216 targów w Polsce) o 12,1% (z 682 469 mkw. w 2013 r.). Dla porównania, dynamika wzrostu powierzchni targowej w latach 2012 – 2014, wyniosła 10,1% (wzrost z 742 369 mkw. na 221 targach do 817 481 mkw. w 2014 roku, na 214 targach).

Ciekawe informacje niesie analiza statystyk dotyczących wystawców. Liczba wystawców ogółem na targach w Polsce w 2015 roku wzrosła o 2% w porównaniu z 2013 rokiem (27 810 wystawców) i wyniosła 28 392 firmy. Dla porównania, wzrost liczby wystawców w latach 2012-2014 wyniósł 3,5% (z 27 810 do 28 799). Podobnie jak w latach minionych, około 16% wystawców na targach w Polsce w 2015 roku stanowili wystawcy zagraniczni, zaś 84% - wystawcy krajowi. Opisując rynek targowy w 2015 roku po raz pierwszy zastosowano jednak nieco zmodyfikowany podział liczby wystawców. W wyniku audytu stwierdzono, że w liczbie ogółem wystawców na targach w Polsce w 2015 r. było 23 718 wystawców polskich i 4 674 wystawców „międzynarodowych”. Skąd wzięło się nowe podejście do metodologii badania liczby wystawców? Warto o tym powiedzieć.

Przez szereg minionych lat wystawców tradycyjnie dzieliliśmy na wystawców krajowych i zagranicznych, a kryterium tego podziału była zawsze siedziba firmy podawana w formularzu zgłoszenia udziału w targach. W 2015 roku na podstawie definicji międzynarodowych UFI i CENTREX, Polska Izba Przemysłu Targowego ustanowiła dla polskiego rynku targowego dwa nowe parametry statystyczne: „wystawca wielonarodowy” i „wystawcy międzynarodowi”, zaś wiodący organizatorzy targów podjęli próbę ich wdrożenia.

Powszechnie wiadomo, że procesy globalizacji charakteryzujące całą gospodarkę światową w ostatnich latach mocno wpłynęły na strategię i kierunki rozwoju wielu wiodących europejskich przedsiębiorstw, w tym tych, które uznają targi za ważny instrument marketingu i komunikacji biznesowej i biorą w nich udział. W wyniku strategicznych decyzji podejmowanych przez centrale tych firm, coraz większa liczba wystawców z zagranicy uczestniczących w targach w Polsce, założyła i obecnie posiada siedziby swoich spółek – córek lub oddziały na terenie Polski, a decydując się ponownie na udział w wybranych targach w Polsce, wystawcy ci zgłaszają swój udział już jako firmy polskie.

Obserwujący procesy gospodarcze w świecie i ich wpływ na rozwój współczesnych targów eksperci targowi oraz wyspecjalizowani audytorzy danych statystycznych targów, w tym CENTREX, od pewnego czasu mieli świadomość, że właśnie takie firmy jak korporacje wielonarodowe, prowadzące działalność gospodarczą (jako producenci lub dystrybutorzy towarów i usług) w więcej niż jednym kraju, są ważnymi klientami targów w tej części Europy. Wiele z tych przedsiębiorstw postrzega targi w Polsce jako właściwe miejsce zawierania nowych kontaktów biznesowych i kontraktów handlowych. Przyszła zatem pora, aby poprzez parametry statystyczne targów w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowowschodniej, pokazać omawiane procesy. Najwięksi organizatorzy targów w regionie, w tym Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Targi Kielce – członkowie CENTREX, w pełni podzielali nowe spostrzeżenia audytora i sąd, iż metodologię badania statystyk targowych w zakresie liczby wystawców należy tak zmodyfikować, aby dać organizatorom targów lepsze argumenty marketingowe przekonujące ich klientów co do znaczenia targów jako narzędzia internacjonalizacji i rozwoju eksportu. Po przyjęciu nowej metodologii badania liczby zwiedzających w UFI – Światowym Stowarzyszeniu Przemysłu Targowego i w CENTREX, w 2015 roku organizatorzy targów w Polsce przyjęli i stopniowo wdrażają definicję „wystawcy wielonarodowego”, która pozwala zidentyfikować wśród wystawców krajowych firmy prowadzące działalność gospodarcza w kilku krajach. Liczba tych wystawców powiększy statystyki wystawców zagranicznych, dając informacje o tzw. „wystawcach międzynarodowych”. Jeśli organizator targów woli nie stosować kategorii wystawcy wielonarodowego dla celów gromadzenia danych statystycznych targów i ich audytu, jest taka możliwość, jednak dobrze by miał on świadomość znaczenia tej kategorii w kontekście posiadanych argumentów marketingowych.

Czy nowa metodologia UFI, tak oczywista dla rynków targowych Europy Środkowowschodniej, zostanie w pełni przyjęta przez Świat? Praktyka najbliższych lat pokaże. Istnieją pewne obawy co do możliwości zastosowania jej na rynkach targowych w niektórych częściach świata. Problemem mogą być także kwestia narzędzi umożliwiających kontrolę nowej kategorii wystawców wielonarodowych. Dlatego Komitet Stowarzyszeń UFI, którego Polska izba Przemysłu Targowego jest członkiem oraz audytorzy statystyk targowych będą kontynuowali dyskusję w nowym temacie.

Dla pełnej analizy wyników rynku targowego w Polsce w 2015 roku, pozostał do omówienia jeszcze jeden kluczowy parametr statystyczny rynku jakim jest liczba zwiedzających na targach w Polsce. Przeprowadzone badania wskazują, że organizatorzy targów skutecznie zabiegają zarówno o profesjonalnych zwiedzających na targach skierowanych do biznesu, jak i o szeroką publiczność na targach i wystawach konsumenckich, które w ostatnich latach zdecydowanie zyskują na popularności. Począwszy od 2010 roku liczba zwiedzających na targach poddanych audytowi CENTREX przekroczyła pułap miliona. W 2010 roku wyniosła 1 013 846, a w kolejnych latach wynosiła 1 126 267 (2011), 1 162 391 (2012), 1 249 352 (2013), 1 378 209 (2014) i 1 436 083 w 2015 roku. O ile wzrost liczby zwiedzających w 2015 roku w porównaniu z rokiem poprzednim wyniósł 4,2% (57 874 gości), to w porównaniu z analogicznym rokiem 2013 nastąpił wzrost liczby zwiedzających aż o 14,9% (186 731). To niezwykle zadowalający wynik, który świadczy także o tym, że organizatorzy targów i nowoczesne wielofunkcyjne obiekty targowe – konferencyjne najwidoczniej potrafią sprostać wciąż rosnącym wymaganiom klientów targowych. Na koniec ciekawostka, która w pewnym stopniu ma związek z prezentowaną rosnącą liczbą zwiedzających na targach w Polsce. Analiza targów w 2015 roku w układzie branżowym, potwierdza utrzymującą się obecnie dominację targów skierowanych do szerokiej publiczności, tj. targów w branży odpoczynku, hobby i czasu wolnego. Takie imprezy targowe, zgodnie z tendencją światową, ponownie dominują na tle innych branż.

Kontakt: Marzenna Łukaszewicz, Dyrektor Biura PIPT; tel. +48 61 866 15 32; m.lukaszewicz@polfair.pl

Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego,  www.polfair.pl