Światowy Dzień Targów czyli wszystko co chcielibyście wiedzieć o targach

2016-06-02

…  ale baliście się zapytać.

Blisko 1,5 mln zwiedzających i 30 tys. wystawców na ponad 750 tys. m2 powierzchni ekspozycyjnej to ubiegłoroczny bilans polskiego przemysłu targowego. A w ilu imprezach targowych Państwo uczestniczyli? Jeśli w żadnej, czas to zmienić i przekonać na własnej skórze, że targi dają więcej… niż nam się wydaje.

Każdego roku targi na całym świecie odwiedza 260 milionów zwiedzających,a całkowita wynajęta powierzchnia targowa zajmuje tyle metrów kwadratowych,co 300 tysięcy pełnowymiarowych boisk do gry w piłkę nożną. Czego to dowodzi? Że branża targowa ma się świetnie, płynnie dostosowuje się do zmieniających potrzeb rynku, skutecznie wspiera rozwój handlu oraz pełni znaczącą rolę w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstw.

Targi są… elastyczne

Mimo dynamicznego rozwoju branży e-commerce oraz dostępnych narzędzi internetowych w Polsce systematycznie rośnie liczba wystawców oraz zwiedzających. Co najciekawsze, zmienia się także sama formuła targów, które coraz częściej skutecznie łączą wystawiennictwo z bogatą ofertą konferencyjną i eventową. Dzięki temu, w ciągu zaledwie kilku lat, tak wiele przedsiębiorstw targowych zainwestowało w budowę nowych obiektów oraz nowoczesnych sal widowiskowych, których nie powstydziliby się nasi zagraniczni konkurenci.

Targi są… opłacalne

W czasach, gdy większość spotkań biznesowych zastępują telekonferencje, a produkt można obejrzeć jedynie za pośrednictwem strony internetowej, potrzeba bezpośrednich spotkań z kontrahentem, uścisku dłoni i osobistego zweryfikowania jakości jego oferty ma szczególne znaczenie. Dowodzą tego analizy Polskiej Izby Przemysłu Targowego, z których wynika, że targi są jedynym tak efektywnym narzędziem sprzedaży i promocji. A każda złotówka zainwestowana w uczestnictwo w targach zwraca się po ich zakończeniu nawet ośmiokrotnie!

Targi… świętują

8 czerwca 2016 roku to dzień, w którym po raz pierwszy w historii liderzy branży z całego świata łączą siły udzielając wsparcia inicjatywie służącej promocji targów, ich dokonań i potencjału. W ramach Światowego Dnia Targów w Warszawie spotkają się liderzy polskiego przemysłu targowego, stowarzyszenia, dostawcy usług oraz przemysł branży spotkań, by rozmawiać o wspólnych projektach biznesowych, nowych przedsięwzięciach i popularyzowaniu dobrych praktyk. Efekty ich współpracy i wypracowane rozwiązania odczujecie Państwo na własnej skórze odwiedzając wkrótce… najbliższe branżowe targi.