Strefa członkowska:

korzyści z członkostwa
  • www.ufi.org
  • www.kig.pl
  • www.exhibition-alliance.eu
Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zdali kolejny egzamin z targów

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, po raz kolejny zagościli w przestrzeni Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tradycyjny egzamin zdawany w uczelnianych ławach, zamienili na prezentację prac zaliczeniowych przed jury złożonym z ekspertów branży targowej. Ta nietypowa forma egzaminu to wynik współpracy Polskiej Izby Przemysłu Targowego i Międzynarodowych Targów Poznańskich ze środowiskiem akademickim.

MP Power Awards – jubileuszowa edycja konkursu

Polska Izba Przemysłu Targowego, jako Partner projektu, zaprasza do udziału w piątej edycji konkursu branży eventowej MP Power Awards. W konkursie jurorzy wybierają najlepsze projekty, obiekty oraz w tym roku po raz pierwszy – produkt eventowy. Nagradzają także wyróżniające się osobowości branży oraz kreatywnych. Finał MP Power Awards, jednocześnie finałowy event Meetings Week Poland 2017 odbędzie się 24 marca w przestrzeni Toru Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie.

Odpaliła w Polsce kampania Światowy Dzień Targów 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego z radością dołączyła do grona Partnerów organizowanej po raz drugi w przyszłym roku, globalnej kampanii UFI (Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego) pod nazwą Światowy Dzień Targów 2017. Akcję wspierają liczne krajowe i międzynarodowe organizacje targowe, zrzeszone w Komitecie Stowarzyszeń UFI.

Aktualne trendy i wyzwania stojące przed polską branżą targową w centrum uwagi liderów rynku podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku

VIII Zimowy Zjazd PIPT już za nami! To doroczne najważniejsze wydarzenie branży targowej w Polsce odbyło się w dniach 23-25 listopada br., tym razem w Ciechocinku, słynnym polskim kurorcie zwanym „perłą polskich uzdrowisk”. Za sprawą organizatora konferencji – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, integratora branży i jedynej ogólnopolskiej organizacji samorządu targowego, krajowi liderzy branży targowej spotkali się, aby przedyskutować gorące tematy branżowe i poznać światowe trendy, szkolić się w nowych dziedzinach wiedzy i po prostu, dobrze się bawić.

Przemysł targowy zmienia swoje oblicze. O inspiracjach do działania i wyzwaniach dla branży na 83. Światowym Kongresie UFI w Szanghaju

83. Światowy Kongres UFI, największy doroczny międzynarodowy zjazd liderów przemysłu targowego, odbył się w Szanghaju w dniach 9-12 listopada br. Celem Kongresu było wesprzeć aktualną wiedzą i ponownie zainspirować do działania profesjonalistów targowych z kilkudziesięciu państw.

PIPT i CENTREX będą kontynuować wieloletnią współpracę w dziedzinie audytu danych statystycznych targów w Polsce

W dniu 23 listopada br., podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku, miało miejsce podpisanie przez Polską Izbę Przemysłu Targowego oraz CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, kolejnej umowy o współpracy w zakresie audytu i oceny danych statystycznych targów organizowanych przez członków Izby. Umowa zawarta na lata 2017-2019, jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy pomiędzy tymi dwoma wiodącymi organizacjami branży targowej z regionu Europy Środkowowschodniej.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Prof. Jacek Majchrowski odbrał Honorowy Tytuł Ambasador Targów 2015

Podczas ceremonii otwarcia 20. Jubileuszowych Targów książki w Krakowie w dniu 27 października br. odbyło się wręczenie Honorowego Tytułu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Ambasador Targów 2015. Tytuł ten, decyzją Kapituły PIPT przyznano Panu Prof. Jackowi Majchrowskiemu, Prezydentowi Krakowa.

Targi dają więcej!

Targi dają więcej! To główne hasło trwającej od maja br. ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na Targach coś dla siebie.

Goście z EMECA na Międzynarodowych Targach Poznańskich

W dniach 20-21 października na Targach Poznańskich odbyło się walne zgromadzenie EMECA, Europejskiego Stowarzyszenia Głównych Centrów Wystawienniczych.

Komitet Edukacji UFI gościem Międzynarodowych Targów Poznańskich

Wśród członków Komitetu Stowarzyszeń UFI są między innymi obecnie doskonale znane Polskiej Izbie Przemysłu Targowego, z racji wieloletniej współpracy w zakresie edukacji targowej: Enrica Baccini z Fiera Milano, przewodnicząca Komitetu Edukacji UFI oraz wiceprzewodnicząca KE, Bettina Rosenbach z AUMA – Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego. Od ubiegłego roku Polskę reprezentuje w Komitecie Edukacji Izabella Koniak, szefowa wydziału kadr MTP, która w imieniu zarządu targów poznańskich pełniła rolę gospodarza. UFI reprezentowała Eleonora Robuschi, koordynator ds. edukacji.

drukuj

Światowy Dzień Targów - 8 czerwca 2016 r. - zjednoczył branżę targową na świecie

2016-07-13
Pierwszy w historii Światowy Dzień Targów, w dniu 8 czerwca 2016 roku, zmobilizował tysiące profesjonalistów z branży targowej na całym świecie. Inicjatywa ustanowiona przez UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego oraz IAEE – Międzynarodowe Stowarzyszenie Targów i Eventów. Projekt zadecydowany pół roku wcześniej ma na celu przede wszystkim uświadomienie ogromnego znaczenia społecznego i gospodarczego przemysłu targowego. Przy wsparciu UFI powstała wyjątkowa sieć współpracy złożona z 56 krajowych stowarzyszeń branży targowej, dzięki którym z powodzeniem przeprowadzono ogromną akcję Światowy Dzień Targów.

Od dawna wiele osób z branży targowej mówiło o tym, że dobrze byłoby ustanowić dzień, w który cały przemysł targowy świętuje swoje święto i przekazuje jednym głosem ważne informacje na temat roli i znaczenia targów, nie tylko w poszczególnych krajach, ale i w skali całego świata. Jestem pod ogromnym wrażeniem ogromnego wsparcia jakiego inicjatywie Światowy Dzień Targów udzieliły organizacje i firmy targowe z całego świata. W ten dzień świętowała cała nasza branża i wszyscy ludzie ją tworzący.”, powiedział prezydent UFI, Sergey Alexeev. “Jestem bardzo szczęśliwy, iż jako prezydent UFI mogłem osobiście wesprzeć obchody Światowego Dnia Targów 2016.”, dodał.

Targi: liczby mówią

W ramach projektu Światowy Dzień Targów, partnerzy tej inicjatywy udostępnili statystyki, które obrazują skalę przemysłu targowego na świecie i jego wartość. Marketing face-to-face (twarzą w twarz) to jeden z najbardziej efektywnych kanałów medialnych w zakresie pozyskiwania klientów i potencjalnych partnerów biznesowych. To właśnie targi oferują tak ważną możliwość spotkania twarzą w twarz z potencjalnymi klientami i partnerami biznesowym, przyciągając w sumie na świecie ponad 260 milionów zwiedzających rocznie.

Targi nie tylko są w stanie pobudzać rozwój poszczególnych rynków branżowych, lecz generalnie stymulują wzrost gospodarczy i rozwój infrastruktury. Wartość światowego przemysłu targowego szacuje się na 55 miliardów USD.

Targi umożliwiają prezentacji w jednym miejscu wiodących produktów w danej branży oraz innowacji. Dzięki 4,4 milionom przedsiębiorstw uczestniczących co roku w targach na świecie, targi wspierają rozwój handlu i oddziałują jako silny instrument internacjonalizacji.

#GED16 i jego zasięg

Projekt Światowy Dzień Targów pozwolił pogłębić wiedzę o tym różnorodnym i wyjątkowym miejscu pracy jakim są targi i przemysł targowy. Tysiące profesjonalistów przemysłu targowego włączyło się w działania i wydarzenia zorganizowane z tej okazji w 60 państwach na całym świecie. Akcję Światowy Dzień Targów 2016 wsparły stowarzyszenia i firmy targowe, uczelnie wyższe i indywidualni wykładowcy akademiccy. Ponadto wielu indywidualnych organizatorów targów, operatorów obiektów targowych u firmy świadczące usługi dla targów zorganizowało w swoich firmach własne obchody z okazji ŚDT. Do sukcesu kampanii Światowy Dzień Targów w dużym stopniu przyczyniły się media społecznościowe i działania w Internecie. Tylko w sam dzień 8 czerwca, opublikowano tysiące tweedów, setki tzw. selfie z logo Światowego Dnia Targów. Odbyły się także dziesiątki specjalnych wydarzeń poświęconych Światowemu Dniu Targów, które umożliwiły profesjonalistom targowym prezentację funkcji targów i zwiększenie świadomości klientów i partnerów na temat znaczenia przemysłu targowego na świecie.

Media społecznościowe - Facebook, Twitter, YouTube i LinkedIn w ciągu ostatnich kilku miesięcy buzowały prezentacjami działań pod hasztagiem #GED. Grupa użytkowników Facebooka na profilu Światowy Dzień Targów w okresie przed 8 czerwca 206 r. wzrastała średnio dziennie o około 200 nowych osób. Pojawiły się niezliczone zdjęcia, filmiki video, informacje prasowe, artykuły prasowe i dyskusje, hasztag #GED16 był w ciągłym użyciu. Jeden z filmików video opublikowany dla wsparcia projektu Światowy Dzień Targów w ciągu pierwszych 24 godzin obejrzało 60 000 widzów.

Ogromny odzew z jakim spotkała się pierwsza w historii kampania „Światowy Dzień Targów” dowodzi, że ta akcja była bardzo potrzebna. Chcielibyśmy wyrazić podziękowania wszystkim którzy przyczynili się do wielkiego sukcesu Światowego Dnia Targów 2016. Zachęcam każdego do dalszego promowania znaczenia targów, do dzielenia się z informacjami na temat targów, a wreszcie do zaznaczenia w kalendarzu 2017 roku daty 7 czerwca, a w kolejnych latach - pierwszej środy czerwca, jako daty kolejnych akcji - Światowy Dzień Targów. Właśnie w te dni ponownie świętować będziemy Światowy Dzień Targów.”, stwierdził Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego.

Po analizie wciąż napływających z poszczególnych państw do UFI raportów na temat działań zrealizowanych w ramach projektu Światowy Dzień Targów 2016, UFI wraz z Partnerami kampanii z całego świata w nadchodzących tygodniach opracuje koncepcję ŚDT 2017. UFI będzie kontynuowało rolę globalnego centrum koordynującego działania realizowane przez wszystkie zaangażowane stowarzyszenia targowe.

Z pełną listą działań podjętych z okazji Światowego Dnia Targów i zgłoszonych do UFI, można zapoznać się na stronie www.ufi.org/ged , gdzie znajduje się aktualizowana na bieżąco lista działań.

Projekt „Światowy Dzień Targów” został oficjalnie ustanowiony w styczniu 2016 r. Partnerami projektu są następujące stowarzyszenia targowe: UFI (Świat) oraz AAXO i EXSA (Afryka Południowa), AEFI i CFI (Włochy), AEO (Wielka Brytania), AFE (Hiszpania), AFECA (Azja), AFIDA (Ameryka Środowa i Południowa), AMPROFEC (Meksyk), AOCA (Argentyna), AUMA and Fairlink (Szwecja), FAMAB (Niemcy), CAEM (Kanada), CEFA i CENTREX (Europa Środkowa), EEAA (Australoazja), EEIA (Unia Europejska), HKECIA (Hong Kong), IAEE i SISO (USA), IECA (Indonezja), IEIA (Indie), IELA (świat), IFES (świat), LECA (Liban), MACEOS (Malezja), MFTA (Makao), PCEI (Polska), RUEF (Rosja), TEA (Tajlandia), UBRAFE (Brazylia) and UNIMEV (Francja).

Materiały dotyczące Światowego Dnia Targów do pobrania 

Źródło: UFI - Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego; www.ufi.org