Strefa członkowska:

korzyści z członkostwa
  • www.ufi.org
  • www.kig.pl
  • www.exhibition-alliance.eu
Honorowe Tytuły PIPT Ambasador Targów 2016 wręczone podczas Jubileuszowej 30. edycji targów ENERGETAB

W dniu 12 września br. w Bielsku Białej, podczas 30. Międzynarodowych Energetycznych Targów Bielskich ENERGETAB odbyła się uroczystość wręczenia statuetek "Ambasadora Targów 2016" Jackowi Krywultowi - Prezydentowi Bielska – Białej i Karolowi Nagy – byłemu dyrektorowi zarządzającemu CENTREX - Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych.

Ukazał się Raport PIPT Targi w Polsce w 2016 roku. Polska branża targowa ma za sobą kolejny udany rok.

Wzrost liczby zwiedzających na targach o 7,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym, wzrost liczby wystawców ogółem o 1,7% oraz przyrost powierzchni wynajętej o 9,6% - to wyniki ponad dwustu targów w Polsce w 2016 roku, monitorowanych przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, poparte audytem CENTREX - Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych, które wskazują na bardzo udany miniony sezon.

Światowa premiera gry Targi Taktyka Okazja

Z okazji Światowego Dnia Targów 2017 miała miejsce światowa premiera gry Targi Taktyka Okazja, której autorem jest Jacek Kisiała z firmy Extend Vision. Gra, nad którą swój patronat objęła Polska Izba Przemysłu Targowego została zgłoszona do prestiżowego konkursu Global Exhibitions Day Awards.

CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych obchodzi Jubileusz 20-lecia

CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, stowarzyszenie wiodących organizatorów Europy Środkowowschodniej, którego celem jest działanie na rzecz transparentności danych statystycznych targów, świętowało Jubileusz 20-lecia istnienia. Z tej okazji w dniach 18-20 maja 2017 roku w Pradze odbyło się Walne Zgromadzenie oraz międzynarodowa konferencja branżowa.

Sukcesem zakończyła się Europejska Konferencja UFI 2017 w Kolonii poświęcona siłom napędowym rozwoju przemysłu targowego w przyszłości

UFI, Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, platforma łączącą organizatorów targów, zarządzających obiektami targowo – konferencyjnymi oraz krajowe i międzynarodowe stowarzyszenia targowe z Europy i całego świata znów zagląda w przyszłość targów. Zmiana formatu imprez, zmiana oczekiwań wystawców i zwiedzających, globalne kompetencje, a także coraz bardziej inteligentne, cyfrowo zarządzane obiekty – to tematy tegorocznej Europejskiej Konferencji UFI pod tytułem „Nadszedł czas!”, która odbyła się w Kolonii, w Niemczech, w dniach 10-12 maja br.

Światowy Dzień Targów 2017

Jeśli tego jeszcze nie zrobiliście, gorąco zachęcamy Was do przyłączenia się do tej pozytywnej kampanii promocyjnej Światowy Dzień Targów, którą od 2016 roku UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego realizuje przy wsparciu Partnerów z całego świata: regionalnych i krajowych stowarzyszeń targowych oraz licznych organizatorów targów, operatorów obiektów targowo –konferencyjnych oraz dostawców usług dla przemysłu targowego.

Sukcesem zakończyła się Europejska Konferencja UFI 2017 w Kolonii poświęcona siłom napędowym rozwoju przemysłu targowego w przyszłości

UFI, Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, platforma łączącą organizatorów targów, zarządzających obiektami targowo – konferencyjnymi oraz krajowe i międzynarodowe stowarzyszenia targowe z Europy i całego świata znów zagląda w przyszłość targów. Zmiana formatu imprez, zmiana oczekiwań wystawców i zwiedzających, globalne kompetencje, a także coraz bardziej inteligentne, cyfrowo zarządzane obiekty – to tematy tegorocznej Europejskiej Konferencji UFI pod tytułem „Nadszedł czas!”, która odbyła się w Kolonii, w Niemczech, w dniach 10-12 maja br.

Walne Zgromadzenie PIPT za nami

Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Przemysłu Targowego odbyło się 20 kwietnia 2017 r. (czwartek) o godzinie 12.00 w Poznaniu, World Trade Center. Obrady poprzedzone były szkoleniem, które zorganizowała Polska Izba Przemysłu Targowego wraz z Krajową Izbą Gospodarczą.

Stanowisko PIPT w sprawie projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę

Obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę (druk 870)- o co chodzi przedsiębiorcom zrzeszonym w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego.

PIPT gospodarzem spotkania z Krajową Izbą Gospodarczą

W dniu 5 kwietnia br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyło się spotkanie izb zrzeszonych w Krajowej Izbie Gospodarczej z jej prezesem, Andrzejem Arendarskim. Spotkanie, którego gospodarzami byli Andrzej Arendarski, prezes KIG oraz Przemysław Trawa, prezes Rady PIPT, dotyczyło aktualnej sytuacji izb gospodarczych oraz zadań stojących przed Krajową Izbą Gospodarczą. W spotkaniu udział wzięli prezesi izb gospodarczych z województwa wielkopolskiego, dolnośląskiego i zachodniopomorskiego.

Jacek Krywult i Karoly Nagy Ambasadorami Targów 2016

W dniu wczorajszym poznaliśmy Ambasadorów Targów 2016 - zostali nimi Jacek Krywult, Prezydent Bielska-Białej oraz Karoly Nagy, wieloletni dyrektor CENTREX- Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych.

Nagrody w konkursie Ekspozycja Roku 2016 wręczone!

W dniu 23 marca br., podczas Gali Złotego Medalu MTP – Wybór Konsumentów, odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie Polskiej Izby Przemysłu Targowego "Ekspozycja Roku 2016" . W tym miejscu znajdziecie Państwo pełną listę nagrodzonych. Serdecznie gratulujemy!

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zdali kolejny egzamin z targów

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, po raz kolejny zagościli w przestrzeni Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tradycyjny egzamin zdawany w uczelnianych ławach, zamienili na prezentację prac zaliczeniowych przed jury złożonym z ekspertów branży targowej. Ta nietypowa forma egzaminu to wynik współpracy Polskiej Izby Przemysłu Targowego i Międzynarodowych Targów Poznańskich ze środowiskiem akademickim.

Odpaliła w Polsce kampania Światowy Dzień Targów 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego z radością dołączyła do grona Partnerów organizowanej po raz drugi w przyszłym roku, globalnej kampanii UFI (Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego) pod nazwą Światowy Dzień Targów 2017. Akcję wspierają liczne krajowe i międzynarodowe organizacje targowe, zrzeszone w Komitecie Stowarzyszeń UFI.

Aktualne trendy i wyzwania stojące przed polską branżą targową w centrum uwagi liderów rynku podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku

VIII Zimowy Zjazd PIPT już za nami! To doroczne najważniejsze wydarzenie branży targowej w Polsce odbyło się w dniach 23-25 listopada br., tym razem w Ciechocinku, słynnym polskim kurorcie zwanym „perłą polskich uzdrowisk”. Za sprawą organizatora konferencji – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, integratora branży i jedynej ogólnopolskiej organizacji samorządu targowego, krajowi liderzy branży targowej spotkali się, aby przedyskutować gorące tematy branżowe i poznać światowe trendy, szkolić się w nowych dziedzinach wiedzy i po prostu, dobrze się bawić.

PIPT i CENTREX będą kontynuować wieloletnią współpracę w dziedzinie audytu danych statystycznych targów w Polsce

W dniu 23 listopada br., podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku, miało miejsce podpisanie przez Polską Izbę Przemysłu Targowego oraz CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, kolejnej umowy o współpracy w zakresie audytu i oceny danych statystycznych targów organizowanych przez członków Izby. Umowa zawarta na lata 2017-2019, jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy pomiędzy tymi dwoma wiodącymi organizacjami branży targowej z regionu Europy Środkowowschodniej.

Targi dają więcej!

Targi dają więcej! To główne hasło trwającej od maja br. ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na Targach coś dla siebie.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Prof. Jacek Majchrowski odbrał Honorowy Tytuł Ambasador Targów 2015

Podczas ceremonii otwarcia 20. Jubileuszowych Targów książki w Krakowie w dniu 27 października br. odbyło się wręczenie Honorowego Tytułu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Ambasador Targów 2015. Tytuł ten, decyzją Kapituły PIPT przyznano Panu Prof. Jackowi Majchrowskiemu, Prezydentowi Krakowa.

Goście z EMECA na Międzynarodowych Targach Poznańskich

W dniach 20-21 października na Targach Poznańskich odbyło się walne zgromadzenie EMECA, Europejskiego Stowarzyszenia Głównych Centrów Wystawienniczych.

drukuj

Polska Izba Przemysłu Targowego w gronie laureatów konkursu Global Exhibitions Day Awards 2017

2017-07-14

Polska Izba Przemysłu Targowego znalazła się w gronie laureatów konkursu Global Exhibitions Day Awards 2017! PIPT zajęła drugie miejsce w kategorii „Najlepsza Inicjatywa Wspierająca Targi Jako Branżę” - za włączenie światowej kampanii Global Exhibitions Day 2017 do działań krajowej kampanii „Targi Dają Więcej” (TDW). To niewątpliwie wyraz uznania dla naszego zaangażowania i wielu inicjatyw podjętych przez PIPT w ramach kampanii promocyjnej UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego. To zarazem ważne wyróżnienie dla samej kampanii promującej targi pod nazwą „Targi Dają Więcej” realizowanej przez Polską Izbę Przemysłu Targowego już drugi rok (od 2016).

Organizatorzy ustanowili następujące kategorie konkursu:

1.    Most Creative Activity (Najbardziej Kreatywne Działanie): dla najbardziej ekscentrycznego, zabawnego i trudnego projektu

2.    Highest Profile Online Activity (Przedsięwzięcie online o największej skali ): w uznaniu dla najbardziej ambitnej inicjatywy marketingowej zrealizowanej w sieci

3.    Biggest Scale Physical Activity (Największe Przedsięwzięcie o Szerokiej Skali: dla najbardziej spektakularnej akcji realizowanej w realu)

4.    Industry Impact Award (Najlepsza Inicjatywa Wspierająca: dla akcji, która najlepiej wspiera targi jako branżę (przemysł).

W okresie od listopada 2016 r. do czerwca br. PIPT prowadziła intensywne działania kampanii GED17. Kampania odpaliła w Polsce w końcu XI 2016 r. Uczestnicy Zimowego Zjazdu PIPT otrzymali pamiątkowe koszulki z logo GED17 oraz ubrani w te koszulki wzięli udział w Biegu PIPT. W akcję GED17 włączyli się też studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (130 osób) , którzy w połowie grudnia zdawali na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich egzamin z przedmiotu „targi i wystawy”. Dwa zespoły studentów wybrały GED17 jako temat prezentacji egzaminacyjnej .

Po przygotowaniu materiałów promocyjnych GED17, od lutego do czerwca 2017 r. zarówno na stronie www.polfair.pl, jak i na www.targidajawiecej.pl i profilu Facebook TDW, PIPT nagłaśniała kampanię GED17. Izba uznała, że kampania „Targi Dają Więcej” to doskonałe narzędzie promocji, które z jednej strony przysłuży się globalnej akcji UFI, a z drugiej zaś pokaże ważne miejsce polskiego rynku targowego na targowej mapie Europy i świata oraz doskonałą współpracę PIPT z międzynarodowym środowiskiem targowym i UFI.

Biuro Izby wraz z grupą operacyjną kampanii TDW zaprezentowało na stronie internetowej www.polfair.pl oraz na www.targidajawiecej.pl i na profilu FB TDW wszystkie materiały promocyjne wyprodukowane przez UFI (w języku angielskim) i przez PIPT (w języku polskim, na bazie plików udostępnionych przez UFI): logotyp GED17 w różnych wersjach, informacje prasowe, kluczowe komunikaty i statystyki, tzw. fabrykę pomysłów, infografiki oraz ulotki promujące komunikaty i statystyki przemysłu targowego. Materiały te PIPT przekazała także swoim Członkom, z prośbą o włączenie się w działania. Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w kampanii i wsparciem dla branży targowej miały dostęp do tych materiałów na www.polfair.pl

Szczegółowe informacje o prowadzonych działaniach GED17 były na bieżąco przekazywane do UFI. Informacje o nich PIPT prezentowała także we własnym serwisie internetowym. Po zakończeniu akcji GED17 w dniu 7 czerwca 2017 roku, ustanowionym jako data święta, PIPT dokonało podsumowania wszystkich działań i opublikowało obszerną informację prasową na ten temat.

Warto dodać, że wśród działań z inicjatywy firm targowych, UFI zauważyło dwa polskie pomysły. Pierwszy to zgłoszona osobno przez PIPT do konkursu EW / UFI gra planszowa „Targi. Taktyka. Okazja.”, autorstwa Jacka Kisiały z krakowskiej firmy Extend Vision. Drugi to publikacja przez Międzynarodowe Targi Poznańskie wirtualnej okładki magazynu targowego „Global Exhibitions News”, z możliwością wstawienia własnego zdjęcia. Gra planszowa do tego stopnia spodobała się magazynowi Exhibition World, że przedstawił ją na swoich łamach. Inicjatywa MTP została zaś wpisana na listę wszystkich interesujących działań GED17 z całego świata, aktualizowanej na bieżąco, po otrzymaniu informacji od stowarzyszenia targowego z danego państwa.

Konkurs Global Exhibitions Day Awards 2017, ustanowiony w tym roku i organizowany przez magazyn targowy „Exhibitions World” (partner medialny UFI) wraz ze Światowym Stowarzyszeniem Przemysłu Targowego, miał na celu wyłowienie i uhonorowanie najrozmaitszych kreatywnych inicjatyw, które pojawiły się wokół kampanii Global Exhibitions Day 2017, informacja o których trafiła do EW oraz UFI.

Magazyn Exhibition World przedstawił pełną listę laureatów konkursu Global Exhibitions Day Awards 2017:

Kategoria: „Najbardziej Kreatywne Działanie” - dla najbardziej ekscentrycznego, zabawnego i trudnego projektu

Zwycięzca: Amsterdam RAI Centrum Targowe - za zorganizowanie konkursu pod nazwą „Start up your Event” przeznaczonego dla start-up’ów w branży targowej. RAI zaoferowało powierzchnię targową oraz specjalistyczną wiedzę niezbędną do organizacji targów (kontakt: Yvonne Nassar - Y.Nassar@rai.nl).

Dwa równorzędne drugie miejsca:

- IFEMA (Hiszpania) - Targi IFEMA w Madrycie wraz z Urzędem Miasta lokalnymi władzami samorządowymi (gmina Madryt) w dniu 7 czerwca ogłosiły nową nazwę stacji metra, linii łączącej lotnisko z obiektem targowym, z której co roku korzysta niemal 3 miliony zwiedzających ze 140 państw, przyjeżdżających na targi w Madrycie;

IESA (Indie) - w przeddzień Światowego Dnia Targów, Indyjskie Stowarzyszenie Usług Targowych zorganizowało akcję krwiodawstwa, w ramach której otwarto osiem punktów krwiodawstwa – na kilku stacjach kolejowych Bombaju i jedną w Delhi. Punkty, które były otwarte w godzinach od dziewiątej rano do piątej po południu, zebrały około 500 butelek krwi.

Kategoria: „Największe Przedsięwzięcie Online na Wielką Skalę” - za najbardziej ambitne inicjatywy marketingowe zrealizowane w sieci

Zwycięzca: Fondazione Fiera Milano – Accademia Fiera Milano, które przeprowadziły kampanię w mediach społecznościowych z licznym studentów (średnia wieku uczestników – 23 lata). Trzy główne cele kampanii to: 1. Pokazanie, że jest wiele młodych talentów zakochanych w targach i chcących w przyszłości podjąć pracę w przemyśle targowym; 2. Poznanie i wymiana opinii, pomysłów i wizji na temat targów osób kompletnie nie związanych z branżą targową; 3. Wzbudzenie zainteresowania targami, już na kilka miesięcy przed datą 7 czerwca 2017 r. (kontakt: Enrica Baccini - Enrica.Baccini@fondazionefiera.it )

Dwa równorzędne drugie miejsca:

Info Salons Group – Australia, Chiny, Hong Kong, Środkowy Wschód - kampania internetowa pokazała jak bardzo poszczególni pracownicy „Kochają swoją pracę”, dzięki zamieszczeniu cytatów z wypowiedzi na temat tego co pociąga ich w pracy na targach. Celem kampanii było zachęcenie osób poszukujących nowej pracy do rozważenia kariery zawodowej w przemyśle targowym. Kampania odbywała się na Twitterze i Facebooku z zastosowaniem hasztagów #ExhibitionsWork i #GED17

Ungerboeck – z okazji Święta przypadającego na 7 czerwca pracownicy wszystkich oddziałów globalnej firmy działającej w branży usług cyfrowych zorganizowali cyfrowy maraton, dzięki któremu „przekazywali pałeczkę Światowego Dnia Targów” swoim współpracownikom. Maraton rozpoczął się w Brisbane, biegł między innymi przez Karlsruhe i zakończył się w St. Louis, gdzie Ungerboeck ma swoją siedzibę. W trakcie cyfrowego maratonu zastosowano infografiki, zdjęcia i filmiki , które w miesiącu maju były udostępniane na Twitterze (#RUNgerboeck), LinkedIn oraz na Facebooku.

Kategoria: „Największe Przedsięwzięcie Offline na Wielką Skalę” – za najbardziej spektakularne wydarzenia promocyjne

Zwycięzca: Bombay Convention & Exhibition Centre z Indii. Ponad 350 profesjonalistów branży targowej zgromadziło się w Centrum aby wspólnie świętować Światowy Dzień Targów oraz dyskutować na temat czynników wzrostu przemysłu targowego. Tego dnia, odsuwając na dalszy plan kwestie konkurencji i inne związane z działalnością biznesową, zgromadzenie organizatorów targów, operatorów obiektów targowych i dostawców usług targowych, zajęło się promocją znaczenia przemysłu targowego. 350 uczestników jednocześnie promowało targi online i w realu (kontakt: Y Mukund rao: muksrao@gmail.com ).

Dwa równorzędne drugie miejsca:

IEA – IEOA – ESBAT (Iran) – z okazji Światowego Dnia Targów 2017 trzy irańskie stowarzyszenia zorganizowały konferencję i kolację w dniu 11 czerwca 2017 r. w 5-gwiazdkowym hotelu Espinas w Teheranie, a wydarzenie wsparł magazyn Namayeshgah magazine. IEA (Irańskie Stowarzyszenie Targowe), IEOA (Stowarzyszenie Irańskich Organizatorów Targów) oraz ESBAT (Teherańskie Stowarzyszenie Firm Budujących Stoiska Targowe) podczas tego wydarzenia podpisały porozumienie mające na celu utworzenie nadrzędnego stowarzyszenia, które zajęłoby się przede wszystkim koordynacją działań wspierających przemysł targowy Iranu. W konferencji uczestniczyło około 400 osób.

Expo Guadalajara (Mexico) - Expo Guadalajara zorganizowało w dniu 7 czerwca br. konferencję „Znaczenie komunikacji w przemyśle targowym” zakończoną kolacją. Udział wzięło około 200 organizatorów targów i interesariuszy przemysłu targowego.

Kategoria: „Najlepsza Inicjatywa Wspierająca Targi jako Branżę” – dla akcji, które zdaniem organizatorów miały najbardziej pozytywne oddziaływanie na przemysł targowy

Zwycięzca: EEAA - stowarzyszenie targowe z Australazji. Jednym z głównych celów organizacji jest komunikacja z wszystkimi szczeblami władzy – lokalnymi władzami samorządowymi, władzami stanowymi i federalnymi i promowanie znaczenia przemysłu targowego. W porozumieniu ze swoimi członkami oraz z szeroką społecznością biznesową, EEIA zidentyfikowało najważniejsze zagadnienia i wyzwania dla naszej branży i jest w stanie przekazać władzom wszelkie niezbędne informacje, które pozwoliłyby zbudować politykę wsparcia dla branży. Okazje takie jak Światowy Dzień Targów są doskonałym momentem na to by szukać nowych sojuszników. W tym roku z okazji GED17 stowarzyszenie EEIA wystosowało listy do 75 parlamentarzystów, wiodących przedsiębiorców i interesariuszy przemysłu targowego, chcąc dostarczyć komunikaty związane z kampanią (kontakt: Rebecca Ius: rius@eeaa.com.au )

Dwa równorzędne drugie miejsca:

POLSKA IZBA PRZEMYSŁU TARGOWEGO (Polska)za włączenie w okresie od lutego do maja br. kampanii Global Exhibitions Day 2017 do ogólnopolskiej kampanii promującej targi, pod nazwą „Targi Dają Więcej”, której celem jest zwrócenie uwagi na rolę targów i przemysłu targowego w gospodarce.

IAEE (USA): stowarzyszenie IAEE czwarty rok z rzędu zorganizowało Dzień Targów , który odbył się 6-7 czerwca w Waszyngtonie. Ponad 100 profesjonalistów targowych z całych Stanów Zjednoczonych spotkało się z prawnikami federalnymi aby dyskutować na temat oddziaływania targów na gospodarkę stanów i całego kraju.

Ponadto przyznano nagrody GED Champions Award - dla organizacji targowych, które zapewniły najszersze wsparcie dla kampanii GED17. Równorzędne nagrody otrzymały RUEF ( Rosja) i AEFI (Włochy) – kontakt: Liudmila Smorodova: info@ruef.ru oraz Loredana Sarti: l.sarti@aefi.it


Źródło: Exhibition World http://www.exhibitionworld.co.uk/2017/07/13/rai-amsterdam-fiera-milano-bombay-exhibition-centre-eeaa-win-ged-awards/   ; Polska Izba Przemysłu Targowego.