PIPT Partnerem i aktywnym uczestnikiem Meetings Week Poland 2018

2018-03-09

W ramach Meetings Week Poland 2018 - dorocznego cyklu konferencji i spotkań poświęconych przemysłowi spotkań w Polsce, Polska Izba Przemysłu Targowego będzie promować polskie targi i czołowe firmy działające w branży targowej.

Celem szóstej edycji wydarzenia MWP organizowanego w dniach 19 - 23 marca br. w warszawskiej Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji jest promocja znaczenia przemysłu spotkań w Polsce i wspierających ten sektor usług. W trakcie pięciu dni odbędzie się cykl konferencji, podczas których zostanie przedstawiona skala branży spotkań w Polsce i jej znaczenie dla gospodarki. Przedstawiciele różnych środowisk branży spotkań, w tym prelegenci reprezentujący PIPT, będą poruszą ważne aspekty swojej działalności, omówią trendy i nowe kierunki rozwoju branży oraz wymienią opinie i wiedzę na temat aktualnych problemów i wyzwań stojących przed organizatorami konferencji, kongresów, targów i wszelkiego rodzaju eventów. W cyklu konferencji udział wezmą również potencjalni klienci branży spotkań, media, instytucje z otoczenia biznesowego oraz przedstawiciele władz miast i regionów.

PIPT będzie także Partnerem finałowej Gali MP Power Awards w piątek 23 marca br., na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Podczas Gali odbędzie się uroczystość wręczenia nagród w prestiżowym konkursie Polskiej Izby Przemysłu Targowego - Ekspozycja Roku 2017 organizowanym wyłącznie dla Członków Izby. Do nagród nominowane są ekspozycje następujących firm realizujących usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych: Abyss s.c. (Poznań), Extend Vision (Kraków), Fair Team (Poznań), Idea Expo MTP (POznań), Meliński Minuth (Poznań), Simpex (Poznań) oraz World Expo International (Bydgoszcz). Rozstrzygnięcie konkursu - 14 marca 2018 r. .

Polska Izba Przemysłu Targowego będzie promować swoich członków i ich ofertę na stoisku promocyjnym w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji, a także podczas Gali MP Power Awards, w strefie chill out. Autorem i wykonawcą bardzo atrakcyjnego wizualnie stoiska jest firma Extend Vision z Krakowa.

Program Meetings Week Poland 2018 w skrócie

19 marca 2018 - konferencja: Poland Meeting Destination (Warsaw Voice)

Dokąd zmierza polski przemysł spotkań? Jaką rolę odegra on w strategii rozwoju gospodarki? Czy będzie ważnym fundamentem regionalnych marek turystycznych? Ta konferencja z cyklu Poland Meetings Destination 19 marca otworzy Meetings Week Poland. W kilku panelach dyskusyjnych głos zabiorą m.in. przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej i jej Poland Convention Bureau, lokalnych convention bureaus, środowisk samorządowych i akademickich, a także reprezentanci organizacji branżowych.

20 marca 2018 - konferencja: Zalety i metody wizualizacji eventu (SBE)

Tematem będą metody wizualizacji, które pozwalają budować strategie i planować wydarzeni (zasada trzech - metoda mapingu myślowego - barwy eventu - metoda przed, w trakcie i po evencie).

21 marca 2018 - konferencja: Best Practice Day (SOIT/SITE)

Tematem będą: wysokie standardy prowadzenia projektów incentive travel, bezpieczeństwo wyjazdów i klientów, regulacja rynku związana z nową ustawą o imprezach turystycznych, dobre praktyki we współpracy agencji i działów zakupów, etyka w biznesie.

22 marca 2018 – konferencja: Nowe regulacje w organizacji spotkań (SKKP) - XVIII Europejska Akademia Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresów

Rok 2018 wprowadza wiele nowych i zmienionych regulacji prawnych i finansowych dla organizatorów spotkań, a także dla wszystkich polskich przedsiębiorców. W lipcu 2018 r. zacznie obowiązywać nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, którą mogą zostać objęci organizatorzy spotkań i podróży biznesowych. Od maja 2018 r. musimy wdrożyć RODO, zmiany w zakresie ochrony i przetwarzania danych osobowych są duże względem tych obecnie obowiązujących przepisów. Od roku 2018 zaczyna obowiązywać certyfikacja INFARMY – obowiązywać będzie wszystkich organizatorów szkoleń i konferencji dla przedstawicieli zawodów medycznych. W 2018 roku czekają nas również zmiany w przepisach finansowych, najprawdopodobniej od kwietnia 2018 będziemy zmuszeni mieć dwa konta bankowe – podstawowe i do VAT, Minister Finansów wprowadza „split payment”, na zasadzie dobrowolności, ale to nabywcy naszych usług będą decydować o tym jak będą nam płacić za nasze usługi, jakie mogą być tego konsekwencje. Zaproszeni przez SKKP eksperci wskażą najważniejsze obszary zmian, na które będziemy musieli zwrócić uwagę w naszej działalności gospodarczej.

22 marca 2018 - spotkanie regionalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

To doroczne spotkanie polskich regionalnych convention bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, mające charakter zamknięty. Dotyczy wspólnych działań oraz współpracy na najbliższy rok podczas wydarzeń takich jak: targi branżowe, prezentacje, przygotowania kolejnych edycji Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce” oraz działania Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Convention Bureaux służą informacją na temat możliwości organizacji spotkań w Polsce/regionie/mieście i pełnią rolę doradcy i konsultanta w zakresie możliwości konferencyjnych na terenie kraju.

23 marca 2018 - Future Leaders Forum Warsaw (SGTiR)

Future Leaders Forum ma zachęcić najlepszych i najzdolniejszych studentów do rozwijania swojej kariery w przemyśle spotkań. To całodzienne warsztaty prowadzone są przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata. FLF daje studentom unikalną okazję do zawarcia nowych znajomości w branży spotkań oraz zwiększenia wiedzy z perspektywy globalnej.

23 marca 2018 - Forum Obiektów (MPI Poland)

JEDEN DZIEŃ - WIELE PUNKTÓW WIDZENIA. Dynamiczne wydarzenie edukacyjno-motywacyjne dla hotelarzy i reprezentantów centrów konferencyjnych. Nowoczesna formuła oparta na ONE-MAN SHOWS (krótkie wystąpienia autorskie praktyków branży) i TIME-OUT SESSIONS (kilku mówców i 5 min na przedstawienie swojej perspektywy). Prezentacja CASE STUDIES obiektów nominowanych do MP Power Awards.

23 marca 2018 - Gala MP Power Awards (Meetingplanner.pl)

Meeting Planner Power Awards jest pierwszym konkursem poświęconym branży eventowej i poszukującym najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. Celem Konkursu jest wyróżnienie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży. Zadaniem MP Power Awards, poprzez wyróżnienie najlepszych projektów i pokazanie ich efektów, jest promocja profesjonalizmu branży eventowej oraz budowanie świadomości wartości narzędzi z jej zakresu. Długofalowo celem konkursu jest także podnoszenie standardów pracy i realizacji projektów na każdym etapie ich powstawania oraz współpracy pomiędzy zaangażowanymi podmiotami. Założeniem organizatorów MP Power Awards jest także integracja branży oraz budowanie platformy komunikacji pomiędzy tworzącymi ją sektorami. MP Power Awards tworzą: MP Power Projekt, MP Power Venue, MP Power 12. MP Power Produkt Konkursem towarzyszącym MP Power Awards jest Kreatywny Roku Branży Eventowej

Organizatorzy:

Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Spotkań MPI Poland, The Warsaw Voice, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, Meetingplanner.pl, SITE Poland.

Źródło: www.meetingsweek.pl