Najnowszy raport UFI Przemysł targowy w Azji pokazuje dalszy rozwój rynku targowego w regionie

2016-08-01

UFI opublikowało 12. edycję corocznego raportu Przemysł Targowy w Azji, który śledzi rozwój przemysłu targowego w tym regionie. Zawierający ponad 100 stron danych i analiz raport opracowany został przez Business Strategies Group LTD (BSG) z Hong Kongu na zlecenie UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego i prezentuje informację o kluczowych graczach tego rynku, wielkości i strukturze przemysłu, a także analizuje i prognozuje jego rozwój. Analizie poddano dane ponad 2200 targów.

Badanie UFI pokazuje, że powierzchnia targowa netto wynajęta wystawcom przez organizatorów targów w Azji w 2015 roku osiągnęła prawie 19,7 mln mkw., co oznacza jej wzrost o 5,6% (z 18,64 mln mkw. w 2014 roku do 19,69 mln mkw. w 2015). W porównaniu z 2013 rokiem nastąpiło niewielkie wyhamowanie wzrostu (z 6,8% w 2014 roku).

56% powierzchni wynajętej, tj. 11,19 mln mkw. wynajęto na 650 targach w Chinach. To pięć i pół razy tyle co na drugim pod względem wielkości rynku targowym – Japonii (2,05 mln mkw. na 339 targach).

Sytuacja na większości rynków targowych Azji Południowowschodniej w 2015 roku ponownie była bardzo dobra. Najszybciej rozwijającym się rynkiem targowym w 2015 roku okazały się Indie, gdzie wielkość powierzchni wynajętej na targach wzrosła o 7,8%. W regionie Azji Południowowschodniej nadal mamy do czynienia z silnym wzrostem powierzchni targowej wynajętej - na Filipinach, w Indonezji i w Wietnamie. Wzrosty wynoszą o 7,2 – 7,8%, a więc znacznie powyżej średniej regionalnej (5,6%).

Tempo wzrostu w 2015 roku największego azjatyckiego rynku targowego tj. Chin, również było wysokie i wyniosło 7,1%. Pozostałe dojrzałe rynki Azji odnotowały w ubiegłym roku umiarkowany wzrost. Powierzchnia netto wynajęta na targach w Korei wzrosła o 3,7%, w Hong Kongu – 3,2%, a na Tajwanie – 2,2%. Od lat słabo rosnący rynek japoński, odnotował najniższy w regionie, jedynie 1,2% -owy wzrost powierzchni wynajętej na targach.

Do końca 2016 roku w Azji będzie 207 profesjonalnych centrów targowych z powierzchnią brutto przekraczającą 7,8 mln mkw. – to o 107 więcej centrów targowych niż w 2004 roku, kiedy po raz pierwszy poddano badaniom rynek targowy Azji. W 2016 roku Chiny mogą pochwalić się 108 centrami targowymi o łącznej powierzchni krytej brutto ponad 5,5 mln mkw. Powierzchnia chińskich obiektów targowych stanowi tym samym ponad 70% całkowitej dostępnej powierzchni krytej w regionie.

Zdaniem Kaia Hattendorfa, dyrektora zarządzającego UFI, od ponad 10 lat, dzięki Raportowi opracowywanemu raz w roku, UFI może śledzić rozwój rynków targowych Azji. Raport jest strategicznym źródłem informacji dla wielu organizatorów targów, operatorów obiektów oraz wielu innych interesariuszy prowadzących działania biznesowe w Azji, ponieważ prezentuje rzetelne i neutralne dane.

Mark Cochrane, dyrektor regionalny oddziału UFI Azja – Pacyfik i dyrektor zarządzający BSG stwierdził, że rynek targowy Azji jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem targowym świata i na 2016 rok prognozuje jego dalszy wzrost.

Raport dostarcza szczegółowych informacji na temat następujących 15 azjatyckich rynków targowych: Chiny kontynentalne, Hong Kong, Makao, Australia, Indie, Indonezja, Japonia, Południowa Korea, Malezja, Pakistan, Filipiny, Singapur, Tajwan, Tajlandia i Wietnam. Zainteresowani Członkowie UFI mogą otrzymać 5-stronicowe streszczenie menadżerskie Raportu, zaś pełny Raport UFI – BSG można nabyć odpłatnie (ze zniżką dla Członków UFI).

Źródło: UFI - Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego; www.ufi.org