INEXPO - Poznańska Agencja Targowa Liderem Usług Targowych 2013

2014-03-30

3 marca 2014 r. w Poznaniu Jury obradowało Jury Konkursu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Lider Usług Targowych 2013. Siedemnastą edycję Konkursu wygrała firma INEXPO - Poznańska Agencja Targowa Piotr Wojewodzic Jan Lisiak.

INEXPO jest jednym z najstarszych przedsiębiorstw prywatnych działających na polskim rynku usług wystawienniczych. Działa od 1988 roku. W 2013 roku firma obchodziła jubileusz 25-lecia istnienia. Swoim klientom – wystawcom polskim i zagranicznym, oferuje szeroki wachlarz usług związanych z projektowaniem i budową stoisk targowych, w tym stoisk piętrowych, a także będących specjalnością firmy pawilonów zewnętrznych, tj. stoisk w formie wolno stojących pawilonów budowanych na powierzchni otwartej. To specyficzne konstrukcje, które muszą spełniać wygórowane normy wytrzymałościowe – zwłaszcza w zakresie parcia wiatru, a także umożliwiać szybki i bezproblemowy montaż i demontaż. INEXPO jest jednym z niewielu polskich przedsiębiorstw specjalizujących się w projektowaniu i budowie pawilonów zewnętrznych, w tym obiektów piętrowych. Pracownicy firmy nieustannie pracują na udoskonalaniem stosowanych rozwiązań, starając się wybiegać w przyszłość pod względem architektury i technologii.

Jury Konkursu Lider Usług Targowych 2013 doceniło ogromne doświadczenie firmy w branży wystawienniczej, uzyskane patenty, wyróżniające się projekty i ambitne realizacje oraz wysoką jakość usług. To drugi tytuł Lidera Usług Targowych w dorobku firmy INEXPO. Poprzedni został przyznany w 1999 roku.

Rozstrzygnięty właśnie po raz kolejny Konkurs Lider Usług Targowych organizowany jest dla członków PIPT - projektantów i wykonawców stoisk targowych. Członkami 5-osobowego Jury Konkursu Lider Usług Targowych są wybitni architekci związani z branżą wystawienniczą oraz specjaliści w dziedzinie projektowania i budowy ekspozycji targowych reprezentujący członkowskie firmy wystawiennicze - laureaci poprzednich edycji konkursu. Jury Konkursu LUT przewodniczy w tej kadencji arch. inż. Tadeusz Piątek. Pozostali członkowie Jury to: arch. inż. Ryszard Grajewski oraz Andrzej Meliński, prezes zarządu Meliński Minuth (Lider Usług Targowych 2010), Marek Partyła, prezes zarządu Probudex (Lider Usług Targowych 2011) oraz Maciej Witkowiak, prezes zarządu Inter Mark Group (Lider Usług Targowych 2012).

Jurorzy byli zgodni, co do werdyktu. - Tegoroczną edycję oceniam bardzo dobrze. O przyznaniu tytułu i nagrody Lider Usług Targowych 2013 zadecydowały ogromne doświadczenie i dorobek firmy Inexpo, jednej z wiodących firm wystawienniczych w Polsce – komentował tuż po wyłonieniu Lidera członek Jury, arch. inż. Ryszard Grajewski.

- Podejmując decyzję wzięliśmy pod uwagę 25-letnie doświadczenie zgromadzone przez Inexpo - Poznańską Agencję Targową, znakomicie zaprezentowane we wniosku konkursowym. Taki dorobek w pełni zasługiwał na głosy Jury i przyznanie tytułu – dodał Andrzej Meliński, prezes zarządu firmy Meliński Minuth, która tytuł Lidera Usług Targowych otrzymała już dwukrotnie (w 2000 i w 2010 roku).

Ciesząc się z uzyskania tytułu Lidera, Piotr Wojewodzic, współwłaściciel firmy INEXPO z satysfakcją stwierdził: - 25-cio letnia działalność na rynku usług targowych sprawiła, że mogliśmy dokładnie poznać potrzeby klientów różnych branż. Zaowocowało to nawiązaniem stałej współpracy z wieloma przedsiębiorstwami. Nasza firma zrealizowała kilka tysięcy stoisk targowych dla tysiąca wystawców na targach w kraju i za granicą.

Jan Lisiak, drugi z szefów INEXPO dodał: - Jesteśmy dumni z faktu, iż możemy wpływać na rozwój polskiego wystawiennictwa oraz podnoszenie jakości usług wystawienniczych w Polsce. Nie jest już tajemnicą, że obecnie polski rynek tych usług z powodzeniem konkuruje z najlepszymi europejskimi rynkami, jak rynek niemiecki czy włoski. Dzięki indywidualnemu podejściu do projektu i budowy stoiska z uwzględnieniem aspektów marketingowych i celów udziału firmy w targach oraz wysokiej jakości realizacji, wyróżniającym się polskim firmom usług wystawienniczym udaje się nawiązywać wieloletnią współpracę nie tylko ze znaczącymi przedsiębiorstwami polskimi z wielu sektorów gospodarki, ale i z licznymi czołowymi firmami z zagranicy. Tym samym nasza praca przyczynia się do rozwoju polskiego eksportu.

Szansa na promocję

Laureaci poprzednich edycji, którzy występowali tym razem w rolach jurorów doceniają ideę konkursu i wskazują na szanse, jakie on daje firmom z branży wystawienniczej.

- Konkurs Lider Usług Targowych to na pewno duża promocja dla firm. Wyróżnienie przyznawane przez naszą branżową organizację PIPT daje możliwość pokazania w Polsce i na świecie, że jest się na topie – powiedział Maciej Witkowiak prezes zarządu Inter Mark Group, także dwukrotny laureat Konkursu (LUT 2006 i LUT 2012).

Andrzej Meliński, który także widzi w konkursie potencjał promocyjny, zwraca również uwagę na rolę Konkursu w kształtowaniu branży wystawienniczej. - Nagroda jest na pewno mobilizująca dla zwycięskiej firmy, ale również dla całej branży. Taki tytuł świadczy o tym, że firma gwarantuje swoim klientom jakość, niezawodność oraz właściwą obsługę podczas imprez targowych.

PIPT ambasadorem sztuki wystawienniczej

Celem konkursu Lider Usług Targowych jest podnoszenie jakości usług targowych oraz promocja przedsiębiorstw, które wyróżniają się w swojej działalności postępem w zakresie zastosowania nowoczesnych rozwiązań aranżacyjnych, nowych technologii, wyróżniających się projektów i realizacji oraz przykładających szczególną wagę do wdrażania nowoczesnej myśli wystawienniczej i architektonicznej. Potrzebni są ambasadorowie tej sztuki. Polska Izba Przemysłu Targowego dzięki organizacji takich inicjatyw jak Konkurs Lider Usług Targowych stwarza znakomitą okazję do pokazania tego rodzaju sztuki.

Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego, 4 marca 2014 r.  ; fot. archiwum INEXPO; Dariusz Ozdoba