Strefa członkowska:

korzyści z członkostwa
  • www.ufi.org
  • www.kig.pl
  • www.exhibition-alliance.eu
Odpaliła w Polsce kampania Światowy Dzień Targów 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego z radością dołączyła do grona Partnerów organizowanej po raz drugi w przyszłym roku, globalnej kampanii UFI (Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego) pod nazwą Światowy Dzień Targów 2017. Akcję wspierają liczne krajowe i międzynarodowe organizacje targowe, zrzeszone w Komitecie Stowarzyszeń UFI.

Aktualne trendy i wyzwania stojące przed polską branżą targową w centrum uwagi liderów rynku podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku

VIII Zimowy Zjazd PIPT już za nami! To doroczne najważniejsze wydarzenie branży targowej w Polsce odbyło się w dniach 23-25 listopada br., tym razem w Ciechocinku, słynnym polskim kurorcie zwanym „perłą polskich uzdrowisk”. Za sprawą organizatora konferencji – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, integratora branży i jedynej ogólnopolskiej organizacji samorządu targowego, krajowi liderzy branży targowej spotkali się, aby przedyskutować gorące tematy branżowe i poznać światowe trendy, szkolić się w nowych dziedzinach wiedzy i po prostu, dobrze się bawić.

Przemysł targowy zmienia swoje oblicze. O inspiracjach do działania i wyzwaniach dla branży na 83. Światowym Kongresie UFI w Szanghaju

83. Światowy Kongres UFI, największy doroczny międzynarodowy zjazd liderów przemysłu targowego, odbył się w Szanghaju w dniach 9-12 listopada br. Celem Kongresu było wesprzeć aktualną wiedzą i ponownie zainspirować do działania profesjonalistów targowych z kilkudziesięciu państw.

PIPT i CENTREX będą kontynuować wieloletnią współpracę w dziedzinie audytu danych statystycznych targów w Polsce

W dniu 23 listopada br., podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku, miało miejsce podpisanie przez Polską Izbę Przemysłu Targowego oraz CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, kolejnej umowy o współpracy w zakresie audytu i oceny danych statystycznych targów organizowanych przez członków Izby. Umowa zawarta na lata 2017-2019, jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy pomiędzy tymi dwoma wiodącymi organizacjami branży targowej z regionu Europy Środkowowschodniej.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Trasę biegu o długości 2600 m lub 5200 m (jedno lub dwa okrążenia wokół Tężni), zawodnicy pokonali w doskonałym czasie, pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych, tj. niskiej temperatury i gęstej mgły.

Prof. Jacek Majchrowski odbrał Honorowy Tytuł Ambasador Targów 2015

Podczas ceremonii otwarcia 20. Jubileuszowych Targów książki w Krakowie w dniu 27 października br. odbyło się wręczenie Honorowego Tytułu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Ambasador Targów 2015. Tytuł ten, decyzją Kapituły PIPT przyznano Panu Prof. Jackowi Majchrowskiemu, Prezydentowi Krakowa.

Międzynarodowe Targi Poznańskie świętują 95 - lecie!

Rok 2016 jest dla Międzynarodowych Targów Poznańskich wyjątkowy z dwóch względów. 28 maja 1921r. odbył się pierwszy Targ Poznański, który zapoczątkował historię MTP. To był ważny moment dla poznaniaków, dla których Targi stały się symbolem wielkości miasta. Dziś MTP obchodzą 95 rocznicę swego istnienia i są najważniejszym ośrodkiem targowym w naszej części Europy, organizującym wydarzenia o międzynarodowym zasięgu.

Targi dają więcej!

Targi dają więcej! To główne hasło trwającej od maja br. ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na Targach coś dla siebie.

Goście z EMECA na Międzynarodowych Targach Poznańskich

W dniach 20-21 października na Targach Poznańskich odbyło się walne zgromadzenie EMECA, Europejskiego Stowarzyszenia Głównych Centrów Wystawienniczych.

Komitet Edukacji UFI gościem Międzynarodowych Targów Poznańskich

Wśród członków Komitetu Stowarzyszeń UFI są między innymi obecnie doskonale znane Polskiej Izbie Przemysłu Targowego, z racji wieloletniej współpracy w zakresie edukacji targowej: Enrica Baccini z Fiera Milano, przewodnicząca Komitetu Edukacji UFI oraz wiceprzewodnicząca KE, Bettina Rosenbach z AUMA – Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego. Od ubiegłego roku Polskę reprezentuje w Komitecie Edukacji Izabella Koniak, szefowa wydziału kadr MTP, która w imieniu zarządu targów poznańskich pełniła rolę gospodarza. UFI reprezentowała Eleonora Robuschi, koordynator ds. edukacji.

LOVE targowo-eventowe w Światowy Dzień Targów 2016

On zadał pytanie, a ona się zgodziła czyli…LOVE targowo-eventowe w Światowy Dzień Targów 2016

Walne Zgromadzenie PIPT

W dniu 8 czerwca br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej, odbyło się sprawozdawcze Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

LOVE targowo-eventowe w Światowy Dzień Targów 2016

On zadał pytanie, a ona się zgodziła czyli…LOVE targowo-eventowe w Światowy Dzień Targów 2016.

LOVE targowo-eventowe w Światowy Dzień Targów 2016

On zadał pytanie, a ona się zgodziła czyli…LOVE targowo-eventowe w Światowy Dzień Targów 2016

CENTREX i PIPT promują Światowy Dzień Targów - 8 czerwca 2016

W porządku obrad Walnego Zgromadzenia CENTREX - Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych, w Poznaniu w dniu 8 kwietnia 2016 r., z udziałem Polskiej izby Przemysłu Targowego, wieloletniego Partnera CENTREX, znalazł się temat pierwszej globalnej kampanii przemysłu targowego „Światowy Dzień Targów”. Poświęcono mu sporo czasu.

Ukazał się Raport PIPT Targi w Polsce w 2015 roku

W dniu 8 kwietnia br., podczas Walnego Zgromadzenia CENTREX – Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych miała miejsce premiera unikatowej dorocznej publikacji Polskiej Izby Przemysłu Targowego – „Raportu PIPT Targi w Polsce”. To już dwudzieste trzecie wydanie Raportu. Tegoroczna edycja podsumowuje wyniki polskiego rynku targowego w 2015 roku, objętego badaniami PIPT, we współpracy z CENTREX – Międzynarodowym Związkiem Statystyk Targowych, oficjalnym audytorem UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego.

Ekspozycja Roku 2015 – oto laureaci

Poznajcie laureatów pierwszej edycji konkursu „Ekspozycja Roku 2015”, organizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. W konkursie biorą udział firmy realizujące usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych zrzeszone w PIPT, najważniejszej Izbie branży targowej w Polsce. 26 lutego br. w siedzibie World Trade Center Poznań Jury pod przewodnictwem prezesa Rady PIPT Przemysława Trawy i wiceprezesa Rady Adama Gabrysiaka oceniło 19 zgłoszonych realizacji konkursowych i wyłoniło laureatów w 3 kategoriach: ekspozycje targowe do 50 m², ekspozycje targowe powyżej 50 m² oraz ekspozycje eventowe.

Ekspozycja Roku 2015 – oto laureaci!

Znamy laureatów pierwszej edycji konkursu „Ekspozycja Roku 2015”, organizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. W konkursie biorą udział firmy realizujące usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych zrzeszone w PIPT, najważniejszej Izbie branży targowej w Polsce. 26 lutego br. w siedzibie World Trade Center Poznań Jury pod przewodnictwem prezesa Rady PIPT Przemysława Trawy i wiceprezesa Rady Adama Gabrysiaka oceniło 19 zgłoszonych realizacji konkursowych i wyłoniło laureatów w 3 kategoriach: ekspozycje targowe do 50 m², ekspozycje targowe powyżej 50 m² oraz ekspozycje eventowe.

Ekspozycja Roku 2015 – oto laureaci

Poznajcie laureatów pierwszej edycji konkursu „Ekspozycja Roku 2015”, organizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. W konkursie biorą udział firmy realizujące usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych zrzeszone w PIPT, najważniejszej Izbie branży targowej w Polsce. 26 lutego br. w siedzibie World Trade Center Poznań Jury pod przewodnictwem prezesa Rady PIPT Przemysława Trawy i wiceprezesa Rady Adama Gabrysiaka oceniło 19 zgłoszonych realizacji konkursowych i wyłoniło laureatów w 3 kategoriach: ekspozycje targowe do 50 m², ekspozycje targowe powyżej 50 m² oraz ekspozycje eventowe.

Ekspozycja Roku 2015 – znamy już laureatów!

Znamy laureatów pierwszej edycji konkursu „Ekspozycja Roku 2015”, organizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. W konkursie biorą udział firmy realizujące usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych zrzeszone w PIPT, najważniejszej Izbie branży targowej w Polsce. 26 lutego br. w siedzibie World Trade Center Poznań Jury pod przewodnictwem prezesa Rady PIPT Przemysława Trawy i wiceprezesa Rady Adama Gabrysiaka oceniło 19 zgłoszonych realizacji konkursowych i wyłoniło laureatów w 3 kategoriach: ekspozycje targowe do 50 m², ekspozycje targowe powyżej 50 m² oraz ekspozycje eventowe.

Ekspozycja Roku 2015 – znamy już laureatów!

Znamy laureatów pierwszej edycji konkursu „Ekspozycja Roku 2015”, organizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. W konkursie biorą udział firmy realizujące usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych zrzeszone w PIPT, najważniejszej Izbie branży targowej w Polsce. 26 lutego br. w siedzibie World Trade Center Poznań Jury pod przewodnictwem prezesa Rady PIPT Przemysława Trawy i wiceprezesa Rady Adama Gabrysiaka oceniło 19 zgłoszonych realizacji konkursowych i wyłoniło laureatów w 3 kategoriach: ekspozycje targowe do 50 m², ekspozycje targowe powyżej 50 m² oraz ekspozycje eventowe.

Ekspozycja Roku 2015 – znamy już laureatów!

Znamy laureatów pierwszej edycji konkursu „Ekspozycja Roku 2015”, organizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego. W konkursie biorą udział firmy realizujące usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych zrzeszone w PIPT, najważniejszej Izbie branży targowej w Polsce. 26 lutego br. w siedzibie World Trade Center Poznań Jury pod przewodnictwem prezesa Rady PIPT Przemysława Trawy i wiceprezesa Rady Adama Gabrysiaka oceniło 19 zgłoszonych realizacji konkursowych i wyłoniło laureatów w 3 kategoriach: ekspozycje targowe do 50 m², ekspozycje targowe powyżej 50 m² oraz ekspozycje eventowe.

drukuj

Expo Guide nadal atakuje

2014-01-28

Expoguide i Construct Data oferują niewiarygodne katalogi wystawców

Jak wynika z informacji otrzymanych przez PIPT od wystawców na targach w Polsce wciąż mamy do czynienia z działaniami wydawców nieoficjalnych katalogów targowych Expoguide i Construct Data. Wydawcy ci, w okresie przed targami obierają za cel swoich działań wystawców i oferują im wpisy reklamowe w niskiej jakości, odbiegających od standardów, niewiarygodnych katalogach internetowych. Niestety, zawarte w formularzach ofertowych warunki umowy, zwykle zapisane niewielką, mało widoczną czcionką, niosą za sobą długoterminowe zobowiązania do zapłaty kwot w wysokości kilku tysięcy euro.

Również na stronach internetowych AUMA – Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego, aktualnie prezentowana jest informacja w tej sprawie, co tylko potwierdza skalę nieuczciwych działań na międzynarodowym rynku targowym. AUMA podaje, że zarchiwizowała już kilkaset takich przypadków i zebrała dokumentację z nimi związaną, co pozwoliło na uzyskanie orientacji na temat tego w jaki sposób działają wydawcy wspomnianych katalogów.

Chcielibyśmy w związku z powyższym przekazać Państwu garść dodatkowych informacji, które, miejmy nadzieję, pomogą uświadomić wystawcom biorącym udział w targach fakt prowadzenia przez wydawców nieoficjalnych katalogów targowych niedozwolonych praktyk oraz będą pomocne zainteresowanym wystawcom.

Jak rozpoznać oferty wpisów reklamowych w niewiarygodnych katalogach

Korespondencja z zapytaniem ofertowym otrzymana od wydawcy niewiarygodnego katalogu wystawców sprawia wrażenie jakoby była wysłana przez organizatora targów, a także jakoby stanowiła ofertę bezpłatnego wpisu lub aktualizacji istniejącego wpisu reklamowego w katalogu wystawców. Korespondencja dotyczy targów, które mają się odbyć w niedalekiej przyszłości i w których najprawdopodobniej udział planuje wziąć wystawca. Poprzez zastosowanie chwytów, takich jak wydrukowanie na formularzu ofertowym numeru klienta lub umieszczenie logo / nazwy targów, udaje się sprawić wrażenie jakoby istniała już relacja biznesowa z wystawcą. Trudne do odnalezienia szczegóły umowy dotyczące opłat za umieszczenie wpisu reklamowego w katalogu umieszczone są na formularzu małą, niewidoczną czcionką. W niektórych wypadkach do formularza dołączony jest inny formularz, zawierający podstawową informację na temat wystawcy, wraz z prośbą o aktualizację treści wpisu. Często dla ułatwienia wystawcy przesłania odpowiedzi, dołączona jest koperta z uiszczoną opłatą pocztową, która można wykorzystać w celu zwrotu zaktualizowanego i podpisanego formularza zamówienia wpisu.

Wystawcy, którzy otrzymali taką korespondencję powinni wykazać ostrożność jeśli zauważą następujące elementy: jeśli szczegóły dotyczące wysokości opłat oraz czasu trwania zobowiązań wynikających z umowy wpisane są wyłącznie w warunkach umowy opisanych małą, niewidoczną czcionką; jeśli formularz zawiera już pewne określone dane; jeśli publikacja wpisu do tzw. katalogu podstawowego lub katalogu online określane są jako bezpłatne; jeśli firma, która przesłała korespondencję ma swoją siedzibę za granicą.

W przypadkach nabrania jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z wymienionym w formularzu organizatorem targów.

Co zrobić w przypadku otrzymania oferty wpisu do katalogu targowego

Należy absolutnie upewnić się, czy oferta jest wiarygodna. Nie należy podpisywać niewiarygodnej oferty. Ponadto dobrze jest poinformować współpracowników, w szczególności dział finansowo – księgowy, o fakcie otrzymania oferty oraz przybliżyć im zaistniałą sytuację, aby zmniejszyć ryzyko popełnienia błędu w przypadku powtórzenia się sytuacji. Kopię formularza należałoby też wysłać do właściwej branżowej izby handlowo-przemysłowej lub do stowarzyszenia reprezentującego branżę, w której działa firma wystawcy wraz z szerszą informacją (np. tą uzyskaną od PIPT).

Co zrobić, jeśli przez pomyłkę podpisali Państwo już formularz zamówienia

Często wystawcy dopiero wtedy orientują się, że przez pomyłkę podpisali umowę dotyczącą umieszczenia wpisu reklamowego w niewiarygodnym katalogu wystawców, za który należą się opłaty, gdy otrzymują fakturę do zapłaty. W takiej sytuacji możliwe jest zakwestionowanie przez wystawcę ważności umowy na bazie popełnionej pomyłki. Wystawca powinien oświadczyć, że został świadomie wprowadzony przez wydawcę w błąd. Należy za pomocą telefaksu, który rejestruje fakt wysyłki dokumentu i drukuje raport z wysyłki, wysłać pismo, w którym zostanie zakwestionowana przez wystawcę ważność podpisanej umowy i jasno stwierdzi on, że nie zamierza zapłacić faktury. Należy zachować raport z wysyłki pisma jako dowód.

Co stanie się jeśli wprowadzony w błąd wystawca nie zapłaci

Wydawcy nieoficjalnych katalogów targowych w wielu wypadkach pozostają niewzruszeni na fakt zakwestionowania ważności umowy i odmowę zapłaty. Dlatego wystawcy muszą być przygotowani na to, że wydawca będzie dążył do wyegzekwowania swoich roszczeń, pomimo iż podważyli ważność umowy. Wystawcy zwykle otrzymują następnie kolejne faktury oraz upomnienia wraz z oświadczeniem statusu prawnego wydawcy. Następnie może się zdarzyć, że z wystawcą skontaktują się firmy windykacyjne, często mające siedzibę za granicą, które będą grozić wystawcy wszczęciem procedur prawnych mających na celu egzekucję należności i podjęcie kroków prawnych wobec wystawcy. Celem tych działań jest z reguły tylko zastraszenie wystawcy w celu spowodowania zapłaty należności wynikających z faktur.

PIPT nie ma wiedzy o przypadkach podjęcia przez któregokolwiek z wydawców nieoficjalnych katalogów jakichkolwiek kroków prawnych przeciwko wystawcom. Jednakże, gdyby zdarzyło się, że wystawca otrzyma sądowy nakaz zapłaty lub informację mówiącą, że przeciwko niemu zostały wszczęte procedury prawne, w takiej sytuacji zaleca się jednak, aby skorzystać z porady prawnej.

Co zrobić jeśli już zapłaciliśmy

Jeśli umowa została zawarta z naruszeniem prawa lub jeśli można ją z powodzeniem podważyć, należy ją uznać za niewiążącą. To oznacza, że skutkuje ona brakiem dalszego obowiązku zapłaty należności, a także teoretycznie oznaczałyby, że poniesione już płatności podlegają zwrotowi. Jednakże w przypadku, gdy wystawca zdecyduje się dochodzić zwrotu zapłaconych już należności, należy dokonać poważnej oceny argumentów za i przeciw, biorąc pod uwagę nakłady czasowe i pieniężne związane z zatrudnieniem prawników i opłatami sądowymi. Co więcej, często zdarza się, że wydawcy, o których mowa, mają swoje siedziby w państwie leżącym poza Europą, lub że zawiesiły działalność albo ogłosiły upadłość. Ponadto, ich sytuacja prawna nie zawsze jest jasna. O ile istnieją przypadki, w których sądy orzekły, iż zapłata dalszych należności nie jest zasadna, to jednak trzeba zauważyć, że obecnie wydawcy ci stosują już różnorodne wersje ofert (pism) co do treści. Każda zmiana i przeredagowanie dotychczasowej treści oferty powoduje powstanie nowej oferty wpisu reklamowego i konieczność ponownego przeanalizowania tego przypadku od strony prawnej.

Należy także wziąć pod uwagę, że przy sprawdzaniu warunków umowy zapisanych małą czcionką, stosuje się rygorystyczne kryteria. Na przykład, w górnej części formularza Expoguide, widnieje napis w kolorze czerwonym mówiący, że wpis do katalogu wiąże się z poniesieniem opłat. W takim przypadku nie jest jednoznaczne, czy sąd pozytywnie rozpatrzy wniosek o unieważnienie umowy.

Powyższa informacja prezentowana przez PIPT, w oparciu o dostępne zagraniczne materiały informacyjne, ma jedynie charakter porady, nie zaś analizy prawnej. Przy jej sporządzeniu kierowaliśmy się najwyższą troską o wystawców.