Strefa członkowska:

korzyści z członkostwa
  • www.ufi.org
  • www.kig.pl
  • www.exhibition-alliance.eu
Honorowe Tytuły PIPT Ambasador Targów 2016 wręczone podczas Jubileuszowej 30. edycji targów ENERGETAB

W dniu 12 września br. w Bielsku Białej, podczas 30. Międzynarodowych Energetycznych Targów Bielskich ENERGETAB odbyła się uroczystość wręczenia statuetek "Ambasadora Targów 2016" Jackowi Krywultowi - Prezydentowi Bielska – Białej i Karolowi Nagy – byłemu dyrektorowi zarządzającemu CENTREX - Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych.

Ukazał się Raport PIPT Targi w Polsce w 2016 roku. Polska branża targowa ma za sobą kolejny udany rok.

Wzrost liczby zwiedzających na targach o 7,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym, wzrost liczby wystawców ogółem o 1,7% oraz przyrost powierzchni wynajętej o 9,6% - to wyniki ponad dwustu targów w Polsce w 2016 roku, monitorowanych przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, poparte audytem CENTREX - Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych, które wskazują na bardzo udany miniony sezon.

Światowa premiera gry Targi Taktyka Okazja

Z okazji Światowego Dnia Targów 2017 miała miejsce światowa premiera gry Targi Taktyka Okazja, której autorem jest Jacek Kisiała z firmy Extend Vision. Gra, nad którą swój patronat objęła Polska Izba Przemysłu Targowego została zgłoszona do prestiżowego konkursu Global Exhibitions Day Awards.

CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych obchodzi Jubileusz 20-lecia

CENTREX Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, stowarzyszenie wiodących organizatorów Europy Środkowowschodniej, którego celem jest działanie na rzecz transparentności danych statystycznych targów, świętowało Jubileusz 20-lecia istnienia. Z tej okazji w dniach 18-20 maja 2017 roku w Pradze odbyło się Walne Zgromadzenie oraz międzynarodowa konferencja branżowa.

Sukcesem zakończyła się Europejska Konferencja UFI 2017 w Kolonii poświęcona siłom napędowym rozwoju przemysłu targowego w przyszłości

UFI, Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, platforma łączącą organizatorów targów, zarządzających obiektami targowo – konferencyjnymi oraz krajowe i międzynarodowe stowarzyszenia targowe z Europy i całego świata znów zagląda w przyszłość targów. Zmiana formatu imprez, zmiana oczekiwań wystawców i zwiedzających, globalne kompetencje, a także coraz bardziej inteligentne, cyfrowo zarządzane obiekty – to tematy tegorocznej Europejskiej Konferencji UFI pod tytułem „Nadszedł czas!”, która odbyła się w Kolonii, w Niemczech, w dniach 10-12 maja br.

Światowy Dzień Targów 2017

Jeśli tego jeszcze nie zrobiliście, gorąco zachęcamy Was do przyłączenia się do tej pozytywnej kampanii promocyjnej Światowy Dzień Targów, którą od 2016 roku UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego realizuje przy wsparciu Partnerów z całego świata: regionalnych i krajowych stowarzyszeń targowych oraz licznych organizatorów targów, operatorów obiektów targowo –konferencyjnych oraz dostawców usług dla przemysłu targowego.

Sukcesem zakończyła się Europejska Konferencja UFI 2017 w Kolonii poświęcona siłom napędowym rozwoju przemysłu targowego w przyszłości

UFI, Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, platforma łączącą organizatorów targów, zarządzających obiektami targowo – konferencyjnymi oraz krajowe i międzynarodowe stowarzyszenia targowe z Europy i całego świata znów zagląda w przyszłość targów. Zmiana formatu imprez, zmiana oczekiwań wystawców i zwiedzających, globalne kompetencje, a także coraz bardziej inteligentne, cyfrowo zarządzane obiekty – to tematy tegorocznej Europejskiej Konferencji UFI pod tytułem „Nadszedł czas!”, która odbyła się w Kolonii, w Niemczech, w dniach 10-12 maja br.

Walne Zgromadzenie PIPT za nami

Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Przemysłu Targowego odbyło się 20 kwietnia 2017 r. (czwartek) o godzinie 12.00 w Poznaniu, World Trade Center. Obrady poprzedzone były szkoleniem, które zorganizowała Polska Izba Przemysłu Targowego wraz z Krajową Izbą Gospodarczą.

Stanowisko PIPT w sprawie projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę

Obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę (druk 870)- o co chodzi przedsiębiorcom zrzeszonym w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego.

PIPT gospodarzem spotkania z Krajową Izbą Gospodarczą

W dniu 5 kwietnia br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyło się spotkanie izb zrzeszonych w Krajowej Izbie Gospodarczej z jej prezesem, Andrzejem Arendarskim. Spotkanie, którego gospodarzami byli Andrzej Arendarski, prezes KIG oraz Przemysław Trawa, prezes Rady PIPT, dotyczyło aktualnej sytuacji izb gospodarczych oraz zadań stojących przed Krajową Izbą Gospodarczą. W spotkaniu udział wzięli prezesi izb gospodarczych z województwa wielkopolskiego, dolnośląskiego i zachodniopomorskiego.

Jacek Krywult i Karoly Nagy Ambasadorami Targów 2016

W dniu wczorajszym poznaliśmy Ambasadorów Targów 2016 - zostali nimi Jacek Krywult, Prezydent Bielska-Białej oraz Karoly Nagy, wieloletni dyrektor CENTREX- Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych.

Nagrody w konkursie Ekspozycja Roku 2016 wręczone!

W dniu 23 marca br., podczas Gali Złotego Medalu MTP – Wybór Konsumentów, odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie Polskiej Izby Przemysłu Targowego "Ekspozycja Roku 2016" . W tym miejscu znajdziecie Państwo pełną listę nagrodzonych. Serdecznie gratulujemy!

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zdali kolejny egzamin z targów

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, po raz kolejny zagościli w przestrzeni Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tradycyjny egzamin zdawany w uczelnianych ławach, zamienili na prezentację prac zaliczeniowych przed jury złożonym z ekspertów branży targowej. Ta nietypowa forma egzaminu to wynik współpracy Polskiej Izby Przemysłu Targowego i Międzynarodowych Targów Poznańskich ze środowiskiem akademickim.

Odpaliła w Polsce kampania Światowy Dzień Targów 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego z radością dołączyła do grona Partnerów organizowanej po raz drugi w przyszłym roku, globalnej kampanii UFI (Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego) pod nazwą Światowy Dzień Targów 2017. Akcję wspierają liczne krajowe i międzynarodowe organizacje targowe, zrzeszone w Komitecie Stowarzyszeń UFI.

Aktualne trendy i wyzwania stojące przed polską branżą targową w centrum uwagi liderów rynku podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku

VIII Zimowy Zjazd PIPT już za nami! To doroczne najważniejsze wydarzenie branży targowej w Polsce odbyło się w dniach 23-25 listopada br., tym razem w Ciechocinku, słynnym polskim kurorcie zwanym „perłą polskich uzdrowisk”. Za sprawą organizatora konferencji – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, integratora branży i jedynej ogólnopolskiej organizacji samorządu targowego, krajowi liderzy branży targowej spotkali się, aby przedyskutować gorące tematy branżowe i poznać światowe trendy, szkolić się w nowych dziedzinach wiedzy i po prostu, dobrze się bawić.

PIPT i CENTREX będą kontynuować wieloletnią współpracę w dziedzinie audytu danych statystycznych targów w Polsce

W dniu 23 listopada br., podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku, miało miejsce podpisanie przez Polską Izbę Przemysłu Targowego oraz CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, kolejnej umowy o współpracy w zakresie audytu i oceny danych statystycznych targów organizowanych przez członków Izby. Umowa zawarta na lata 2017-2019, jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy pomiędzy tymi dwoma wiodącymi organizacjami branży targowej z regionu Europy Środkowowschodniej.

Targi dają więcej!

Targi dają więcej! To główne hasło trwającej od maja br. ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na Targach coś dla siebie.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Prof. Jacek Majchrowski odbrał Honorowy Tytuł Ambasador Targów 2015

Podczas ceremonii otwarcia 20. Jubileuszowych Targów książki w Krakowie w dniu 27 października br. odbyło się wręczenie Honorowego Tytułu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Ambasador Targów 2015. Tytuł ten, decyzją Kapituły PIPT przyznano Panu Prof. Jackowi Majchrowskiemu, Prezydentowi Krakowa.

Goście z EMECA na Międzynarodowych Targach Poznańskich

W dniach 20-21 października na Targach Poznańskich odbyło się walne zgromadzenie EMECA, Europejskiego Stowarzyszenia Głównych Centrów Wystawienniczych.

drukuj

Badanie UFI „Globalny Barometr Targowy” pokazuje, że przemysł targowy rozwija się, skupia na nowych zagadnieniach i przyspiesza transformację cyfrową

2017-08-16

Na całym świecie większość firm targowych deklaruje wzrost obrotów i zysków operacyjnych za 2017 rok – nadal jednak są różnice pomiędzy regionami. Firmy targowe skupiają uwagę na stanie lokalnej gospodarki i rosnącej konkurencji w branży. 2/3 uczestników badania zrealizowało w swoich firmach co najmniej jedno nowe przedsięwzięcie z zakresu cyfryzacji.

Najnowsza edycja badania Globalny Barometr Cyfrowy, sztandarowego badania UFI, które służy ocenie kondycji przemysłu targowego na świecie, ujawnia przesunięcie centrum uwagi firm targowych na konkretne zagadnienia. Wprawdzie znacząca większość uczestników badania poinformowała o wzroście obrotów i zysków operacyjnych, jednak ścisłe kierownictwo firm skupia uwagę raczej na rozwoju sytuacji w lokalnej gospodarce i na kluczowych rynkach, niż na globalnym wzroście gospodarczym. Ponadto wzrasta znaczenie problemu, jakim jest „konkurencja w branży” i obecnie jest to drugie z najważniejszych zagadnień biznesowych. W skali całego świata coraz więcej produktów i usług cyfrowych wdrażanych jest w przemyśle targowym.

Zakres badania

Najnowsza edycja badania realizowanego przez UFI dwa razy w roku, zakończona została w lipcu 2017 r. i zawiera dane uzyskane od 257 firm targowych z 56 państw. Raport z badania stanowi przegląd i analizę 10 wiodących rynków targowych na świecie: Brazylii, Chin, Indii, Meksyku, Niemiec, Południowej Afryki, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Tajlandii i Wielkiej Brytanii. Ponadto dokonano analizy danych w czterech regionach.

Cieszymy się, że do naszych dotychczasowych partnerów badania Globalny Barometr Targowy dołączył dziewiąty partner – IEIA (Stowarzyszenie Przemysłu Targowego Indii). To pozwoliło nam dodać do wyników badania analizę nowego rynku targowego o dużych perspektywach wzrostu.”, powiedział Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI.

Analiza aktualnej kondycji gospodarczej firm targowych

Jeśli chodzi o prognozowane obroty firm targowych w obu połowach 2017 roku oraz w pierwszej połowie 2018 roku, co najmniej 74% respondentów z regionów Azja – Pacyfik i Europy zadeklarowało ich wzrost. W regionie obu Ameryk i na Środkowym Wschodzie i w Afryce, prognozowane wyniki są nieco niższe: średnio w każdym z tych trzech półroczy wzrost obrotów prognozuje 66% badanych, jeśli chodzi o Ameryki i 58% respondentów z regionu Bliski Wschód – Afryka. Jednakże dynamika wzrostu obrotów w poszczególnych okresach nie jest jednakowa, i tak, w obu Amerykach najwyższy wzrost obrotów miał miejsce w drugiej połowie 2017 roku, podczas gdy w tym samym okresie region Bliski Wschód – Afryka odnotował spadek obrotów.

Zyski operacyjne firm targowych w większości badanych regionów utrzymywały się na dobrym poziomie w 2016 roku, choć generalnie były nieco niższe niż w 2015 roku. W 2017 roku zyski operacyjne firm rosną we wszystkich regionach, za wyjątkiem regionu Bliski Wschód – Azja.

Optymizm wynikający z badania przeprowadzonego pół roku wcześniej, pozostaje, a jego dobre oznaki widoczne są na większości rynków targowych.”, powiedział Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI.

Kluczowe zagadnienia biznesowe

Zapytani o najważniejsze zagadnienia w działalności biznesowej, 25% badanych uznało za kluczowe „stan gospodarki kraju / regionu”, co więcej pochodzą oni z większości największych badanych rynków targowych. Najwięcej respondentów, którzy wymienili to zagadnienie jako kluczowe, pochodzi z regionu Afryki Południowej (34%) oraz Brazylii (33%). „Konkurencja ze strony innych firm w branży” została uznana za drugie najważniejsze zagadnienie biznesowe (21% respondentów), zaś jako Temat Numer 1 uznały ją przedsiębiorstwa targowe w Tajlandii (32% i w Indiach (26%). Firmy targowe biorące udział w ostatniej edycji badania Globalny Barometr Targowy wskazały, że „rozwój sytuacji gospodarczej na świecie” jest obecnie zagadnieniem o mniejszej wadzie, niż wskazywały w poprzednich edycjach badania – jedynie 20% badanych wymienia je jako kluczowe. Jest to natomiast nadal zagadnienie Numer 1 w Niemczech (31% badanych) i w Chinach (26% badanych). Co do zagadnień biznesowych wymienianych na kolejnych miejscach, są to „Wyzwania wewnętrzne (zarządzanie firmą)” oraz „wpływ cyfryzacji”. W tym ostatnim temacie warto zauważyć, że – w porównaniu z badaniem w okresie letnim 2016 roku – odsetek firm wskazujących „nowe produkty cyfrowe” jako najważniejszy temat biznesowy w ich działalności, wzrósł z 36% do 61%.

Cyfryzacja branży targowej

Z uwagi na przyspieszenie procesów cyfryzacji w firmach targowych, ostatnie badanie GBT skupiło się także na stanie zaawansowania działań w tym zakresie, dostarczając tym samym po raz pierwszy przeglądu informacji na poziomie globalnym. Wyniki badania pokazały, że większość firm targowych włączyła się w ten trend. Wielka Brytania, Niemcy, Chiny i Stany Zjednoczone zostały zidentyfikowane jako te rynki targowe, gdzie procesy cyfryzacji toczą się w sposób najbardziej zaawansowany. Dwóch na trzech respondentów poinformowało o wdrożeniu produktów i usług cyfrowych (takich jak aplikacje, reklama cyfrowa, oznaczenia cyfrowe na terenie targów) na potrzeby organizowanych targów. Są to już obecnie standardowe rozwiązania w Niemczech (100% badanych potwierdziło to), a także szeroko stosowane rozwiązania w Brazylii (82%) oraz w Stanach Zjednoczonych, Rosji i Tajlandii (73% badanych w każdym z tych państw). Firmy targowe stosują także rozwiązania cyfrowe w odniesieniu do swoich wewnętrznych potrzeb. Średnio na świecie 55% firm targowych zastosowało różne rozwiązania cyfrowe w procesach wewnątrz firmy i w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Najbardziej zaawansowane w tych dziedzinach rynki to Tajlandia (73%), Chiny (71%) oraz Niemcy (69%). Jedna na cztery firmy uczestniczące w badaniu potwierdziła, że opracowała i wdrożyła strategię cyfryzacji całej firmy. Najwięcej takich firm jest w Meksyku (58%) i w Stanach Zjednoczonych (45%). Jedna na pięć badanych firm ustanowiła specjalistyczne stanowisko ds. cyfryzacji (np. dyrektor ds. cyfryzacji) na poziomie ścisłego kierownictwa. Najwięcej takich firm jest w Chinach (33% badanych) i w Niemczech (31% badanych). Wreszcie, jeden na pięciu uczestników badania oświadczył, że wdrożył także produkty i usługi nie związane bezpośrednio z organizowanymi targami. Jest tak zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (50%) i w Stanach Zjednoczonych (36%).

19. edycja Globalnego Barometru Targowego, zrealizowana w czerwcu 2017 roku, zawiera informacje przekazane przez 257 firm targowych z 56 państw. Badanie było przeprowadzone przy współpracy z następującymi stowarzyszeniami: AAXO (Stowarzyszenie Afrykańskich Organizatorów Targów) i EXSA (Stowarzyszeniem Targów i Eventów Afryki Południowej) – w regionie Afryki, AEO (Stowarzyszeniem Organizatorów Targów i Eventów) – dla Wielkiej Brytanii, AFIDA (Międzynarodowym Stowarzyszeniem Targów Ameryki) – w regionie Ameryki Środkowej i Południowej, AMPROFEC (Meksykańskim Stowarzyszeniem Profesjonalistów Targów, Wystaw i Kongresów) – w Meksyku), IEIA (Stowarzyszenie Przemysłu Targowego Indii), SISO (Stowarzyszeniem Niezależnych Organizatorów Targów) – w USA, TEA (Stowarzyszeniem Targowym Tajlandii) w Tajlandii oraz UBRAFE (Związku Brazylijskich promotorów Targów) w Brazylii.

W myśl tego, że jednym z głównych celów UFI jest dostarczanie całej społeczności przemysłu targowego kluczowych danych i najlepszych wzorców i praktyk w przemyśle targowym, pełny raport z badań można pobrać ze strony www.ufi.org/research  .

Następne badanie UFI Globalny Barometr Targowy będzie przeprowadzone w grudniu 2017 r.

Źródło: www.ufi.org