Strefa członkowska:

korzyści z członkostwa
  • www.ufi.org
  • www.kig.pl
  • www.exhibition-alliance.eu
PIPT Partnerem Strategicznym Meetings Week Poland 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego została Partnerem Strategicznym prestiżowego wydarzenia Meetings Week Poland 2017, które odbędzie w Warszawie w dniach 20-24 marca br.

MP Power Awards – PIPT Partnerem konkursu

Polska Izba Przemysłu Targowego, jako Partner projektu, zaprasza do udziału w piątej edycji konkursu branży eventowej MP Power Awards. W konkursie jurorzy wybierają najlepsze projekty, obiekty oraz w tym roku po raz pierwszy – produkt eventowy. Nagradzają także wyróżniające się osobowości branży oraz kreatywnych. Finał MP Power Awards, jednocześnie finałowy event Meetings Week Poland 2017 odbędzie się 24 marca w przestrzeni Toru Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie.

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zdali kolejny egzamin z targów

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, po raz kolejny zagościli w przestrzeni Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tradycyjny egzamin zdawany w uczelnianych ławach, zamienili na prezentację prac zaliczeniowych przed jury złożonym z ekspertów branży targowej. Ta nietypowa forma egzaminu to wynik współpracy Polskiej Izby Przemysłu Targowego i Międzynarodowych Targów Poznańskich ze środowiskiem akademickim.

Odpaliła w Polsce kampania Światowy Dzień Targów 2017

Polska Izba Przemysłu Targowego z radością dołączyła do grona Partnerów organizowanej po raz drugi w przyszłym roku, globalnej kampanii UFI (Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego) pod nazwą Światowy Dzień Targów 2017. Akcję wspierają liczne krajowe i międzynarodowe organizacje targowe, zrzeszone w Komitecie Stowarzyszeń UFI.

Aktualne trendy i wyzwania stojące przed polską branżą targową w centrum uwagi liderów rynku podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku

VIII Zimowy Zjazd PIPT już za nami! To doroczne najważniejsze wydarzenie branży targowej w Polsce odbyło się w dniach 23-25 listopada br., tym razem w Ciechocinku, słynnym polskim kurorcie zwanym „perłą polskich uzdrowisk”. Za sprawą organizatora konferencji – Polskiej Izby Przemysłu Targowego, integratora branży i jedynej ogólnopolskiej organizacji samorządu targowego, krajowi liderzy branży targowej spotkali się, aby przedyskutować gorące tematy branżowe i poznać światowe trendy, szkolić się w nowych dziedzinach wiedzy i po prostu, dobrze się bawić.

Przemysł targowy zmienia swoje oblicze. O inspiracjach do działania i wyzwaniach dla branży na 83. Światowym Kongresie UFI w Szanghaju

83. Światowy Kongres UFI, największy doroczny międzynarodowy zjazd liderów przemysłu targowego, odbył się w Szanghaju w dniach 9-12 listopada br. Celem Kongresu było wesprzeć aktualną wiedzą i ponownie zainspirować do działania profesjonalistów targowych z kilkudziesięciu państw.

PIPT i CENTREX będą kontynuować wieloletnią współpracę w dziedzinie audytu danych statystycznych targów w Polsce

W dniu 23 listopada br., podczas VIII Zimowego Zjazdu PIPT w Ciechocinku, miało miejsce podpisanie przez Polską Izbę Przemysłu Targowego oraz CENTREX – Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych, kolejnej umowy o współpracy w zakresie audytu i oceny danych statystycznych targów organizowanych przez członków Izby. Umowa zawarta na lata 2017-2019, jest kolejnym etapem wieloletniej współpracy pomiędzy tymi dwoma wiodącymi organizacjami branży targowej z regionu Europy Środkowowschodniej.

II Zimowy Bieg Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Najbardziej wysportowani i propagujący zdrowy styl życia uczestnicy VIII Zimowego Zjazdu PIPT, w Ciechocinku w dniach 23-25 listopada br., wzięli udział w II Zimowym Biegu PIPT. Bieg został zorganizowany wzdłuż słynnych ciechocińskich tężni solankowych, przy wsparciu miejscowego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Prof. Jacek Majchrowski odbrał Honorowy Tytuł Ambasador Targów 2015

Podczas ceremonii otwarcia 20. Jubileuszowych Targów książki w Krakowie w dniu 27 października br. odbyło się wręczenie Honorowego Tytułu Polskiej Izby Przemysłu Targowego Ambasador Targów 2015. Tytuł ten, decyzją Kapituły PIPT przyznano Panu Prof. Jackowi Majchrowskiemu, Prezydentowi Krakowa.

Targi dają więcej!

Targi dają więcej! To główne hasło trwającej od maja br. ogólnopolskiej kampanii Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Ma wzmocnić pozytywny wizerunek targów jako istotnego narzędzia marketingowego. Ma przekonać Polaków do tego, że bez względu na wiek, zainteresowania i zawód każdy znajdzie na Targach coś dla siebie.

Goście z EMECA na Międzynarodowych Targach Poznańskich

W dniach 20-21 października na Targach Poznańskich odbyło się walne zgromadzenie EMECA, Europejskiego Stowarzyszenia Głównych Centrów Wystawienniczych.

Komitet Edukacji UFI gościem Międzynarodowych Targów Poznańskich

Wśród członków Komitetu Stowarzyszeń UFI są między innymi obecnie doskonale znane Polskiej Izbie Przemysłu Targowego, z racji wieloletniej współpracy w zakresie edukacji targowej: Enrica Baccini z Fiera Milano, przewodnicząca Komitetu Edukacji UFI oraz wiceprzewodnicząca KE, Bettina Rosenbach z AUMA – Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego. Od ubiegłego roku Polskę reprezentuje w Komitecie Edukacji Izabella Koniak, szefowa wydziału kadr MTP, która w imieniu zarządu targów poznańskich pełniła rolę gospodarza. UFI reprezentowała Eleonora Robuschi, koordynator ds. edukacji.

drukuj

AUMA podsumowała wyniki niemieckiego rynku targowego w 2015 roku

2016-07-06

W minionym roku niemieckie targi utrzymały się na trajektorii wzrostu. W 164 targach międzynarodowych i krajowych udział wzięło niemal 173 000 wystawców, a więc o 2% więcej, niż w poprzednich edycjach tych targów. Wystawcy wynajęli na targach o 1,1% powierzchni więcej – w sumie 6,25 mln mkw. Liczba zwiedzających na targach wzrosła o 2,6% i wyniosła niemal 9,8 mln osób. Oto najnowsze dane jakie przedstawiło Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego AUMA na dorocznej konferencji prasowej w Berlinie.

Przewiduje się, że w 2016 roku kluczowe parametry niemieckiego rynku targowego najprawdopodobniej wzrosną o 1 - 2%. Choć dziś powszechnie dostępne są wszelkie media cyfrowe, nie są one automatycznie stosowane przy podejmowaniu kompleksowych decyzji o wyborze właściwych produktów. Niezmiernie istotną rolę odgrywają nadal te instrumenty, które bazują na kontaktach osobistych. Takie wnioski przynoszą wyniki badania przeprowadzonego przez AUMA na profesjonalnych decydentach z różnych branż niemieckiej gospodarki. Jednakże nie chodzi tylko o konkurencję pomiędzy instrumentami marketingu. Działalność niemieckich organizatorów targów ma dziś znacznie bardziej międzynarodowy charakter, niż jeszcze kilka lat temu. Liczba osób przyjeżdżających na targi w Niemczech wzrasta. W 2015 roku liczba wystawców zagranicznych wzrosła o 5,6% - największy wzrost dotyczył wystawców z Azji (o 10%), a liczba wystawców z państw Unii Europejskiej, od lat obecnych na targach w Niemczech, wzrosła o 4%. Właśnie z uwagi na szerokie spektrum klientów zagranicznych, targi w Niemczech są stosunkowo odporne na problemy gospodarcze pojawiające się w poszczególnych regionach świata. Ponadto wiele niemieckich firm targowych od lat zaznacza swoją obecność na rynkach zagranicznych poprzez organizację tam swoich targów i ta działalność może w znacznym stopniu kompensować ewentualne straty spowodowane słabą kondycją pojedynczych targów w kraju. To właśnie dzięki temu niemieccy organizatorzy targów patrzą w przyszłość z ostrożnym optymizmem. Wkraczają także na nowe obszary działalności biznesowej, szczególnie w sferze usług cyfrowych. Do 2019 roku niemieckie centra targowe zainwestują około 900 mln euro w modernizację swoich obiektów i rozbudowę niektórych z nich.

Odnosząc się do zagadnienia cyfryzacji, przewodniczący AUMA podkreślił: „Nie chodzi o cyfryzację samych targów. Organizatorzy targów są zgodni co do tego, że targi coraz bardziej ewoluują w stronę bycia platformą prezentacji produktów, procesów i usług jakie będą w przyszłości.”

Targi: platforma prezentacji innowacji

Chociaż zdarza się, że niektóre firmy z sektora elektroniki użytkowej prezentują swoje nowe produkty podczas urządzanych przez nie imprez firmowych, jednak dotyczy to prezentacji jedynie niewielkiego odsetka innowacji. Prezentacja nowych produktów na targach jest wciąż ważna szczególnie dla małych i średnich firm, a także wiele dużych firm w sektorze B2B nadal wykorzystuje targi jako miejsce dla realizacji tego celu. Dyrektor zarządzający AUMA, dr Peter Neven, stwierdził, że innowacje są nadal głównym powodem udziału w targach zarówno wystawców jak i zwiedzających. Badania prowadzone przez AUMA ujawniają, że ponad 80% wystawców właśnie na targach zamierza zaprezentować swoje nowe produkty oraz że dwie trzecie wszystkich profesjonalnych zwiedzających chce zapoznawać się z nowościami właśnie na targach. Jest to najważniejszy cel zwiedzających.

Opracowano na podstawie informacji prasowej AUMA: www.auma.de